Datele preliminare arată că Ziua Naţională a Vinului a adus în Piaţa Marii Adunări Naţionale pe parcursul celor două zile peste 100 de mii de vizitatori. Totodată, alte douăsprezece mii de persoane au vizitat cele opt vinării incluse în Drumul vinului. Totodată, pe parcursul celor două zile au fost consumate 115 mii de sticle de vin şi lansate 22 de produse noi pe piaţă. Datele preliminare au fost prezentate de către directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, Gheorghe Arpentin, într-o conferinţă de presă, IPN.
Gheorghe Arpentin a menţionat că din primele concluzii rezultă că sărbătoarea a reuşit, sunt comentarii pozitive în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea evenimentului, inclusiv din partea turiştilor străini. De succes s-a bucurat şi Şcoala vinului, care a venit să educe consumatorul privind consumul raţional.
Directorul general al Agenţiei Turismului, Stanislav Rusu, a menţionat că la evenimentul din 1-2 octombrie a participat un număr semnificativ de turişti străini, iar hotelurile din capitală au fost ocupate în proporţie de 95%. Ziua Naţională a Vinului este promovată pe parcursul întregului an, la toate expoziţiile internaţionale la care participă Republica Moldova şi deja se observă un rezultat, în contextul în care la eveniment au participat turişti din China, Japonia, Italia etc. „Este un eveniment prin care ne promovăm identitatea naţională, dar şi obiceiurile naţionale. Este important ca acest festival să continue şi să fie susţinut, ca să avem cât mai mulţi vizitatori”, a spus Stanislav Rusu.
Parascovia Popov, manager din cadrul Vinăriei Purcari, a subliniat că turismul vitivinicol a luat amploare. „Am insistat ca în acest an să fie şi această parte – ca vizitatorii să poată veni la vinării în aceeaşi zi, nu doar la standul din Piaţa Marii Adunări Naţionale, să vadă inima, de unde vine vinu, cum se produce, a fost un rezultat foarte bun, Vinăria Purcari a avut peste 1100 de turişti. Noi nu doar de ziua vinului organizăm astfel de proiecte de promovare a vinăriei şi este un efect pozitiv al acestora”, a spus Parascovia Popov.
În acelaşi context, managerul de vânzări la Vinăria Fautor, Sergiu Mocanu, a precizat că vinăria la această ediţie s-a prezentat cu produse noi, iar ideea de a organiza acest eveniment în Piaţa Marii Adunări Naţionale este foarte bună pentru că oferă posibilitatea contactului direct dintre producători şi consumatori, turişti. Acesta a subliniat că au fost şi unele lacune, dar per general evenimentul a fost un succes.