Volumul vânzărilor pe piaţa serviciilor de telefonie fixă continuă să scadă

În nouă luni ale anului 2012, piaţa de telefonie fixă a fost marcată, ca şi anul trecut, de diminuarea traficului şi a veniturilor provenite din vânzarea serviciilor destinate publicului pe fundalul unei creşteri neînsemnate a numărului de abonaţi. Astfel în această perioadă, volumul total al vânzărilor pe acest segment de piaţă a scăzut, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011, cu 5,2% şi a însumat circa 1,171 miliarde lei, transmite Info-Prim Neo. Potrivit unui comunicat de presă al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), în această perioadă numărul de abonaţi la reţelele de telefonie fixă a crescut cu aproape 17,8 mii (+1,5%) şi a alcătuit în total 1,197 milioane. Creşterea numărului de abonaţi se datorează exclusiv celor 24 de operatori alternativi. Aceştia au conectat la reţelele sale circa 21,3 mii de clienţi noi, iar baza de abonaţi a SA „Moldtelecom” s-a redus cu 3,5 mii. În perioada de raport, volumul total al traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a scăzut, faţă de nouă luni ale anului 2011, cu 8,4% şi a însumat 2,289 miliarde de minute. Traficul de voce către reţelele internaţionale şi reţelele fixe s-a redus cu 12,6% şi, respectiv, cu 9,8%, traficul către reţelele mobile cu 2,4%, iar traficul de interconectare – cu 2,3%.Totodată, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a micşorat cu 10% şi a însumat 214 minute (trei ore şi 34 minute). Datele ANRCETI mai arată că, în primele nouă luni ale anului, veniturile SA „Moldtelecom” din vânzarea serviciilor de telefonie fixă au scăzut, faţă de perioada respectivă a anului 2011, cu 6,3% şi au alcătuit 1,140 miliarde de lei, iar veniturile agregate ale operatorilor alternativi au crescut cu 64,9% şi au însumat circa 30,9 milioane lei. Specialiştii ANRCETI explică creşterea veniturilor înregistrate de operatorii alternativi de telefonie fixă prin extinderea bazei lor de abonaţi în urma conectării acestora la serviciile triple play (Internet, TV şi telefonie fixă). În perioada de raport, cel mai mare jucător de pe piaţa de telefonie fixă - SA „Moldtelecom” – a deţinut, în funcţie de venituri, o cotă de piaţă de 97,36%, iar cei 24 de operatori alternativi luaţi împreună - o cotă de 2,64 la sută.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.