În prima jumătate a anului 2015, pe piaţa serviciilor de acces la internet la puncte fixe a continuat creşterea numărului de abonaţi şi a veniturilor obţinute. Datele statistice publicate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că în acest timp volumul total al vânzărilor serviciilor a crescut, faţă de perioada similară a anului trecut, cu 63,4 milioane de lei (+ 14%) şi a depăşit cifra de 517 milioane de lei, iar numărul abonaţilor a sporit cu mai bine de 9,1 mii (+ 1,8%) şi însumat peste 518,4 mii, transmite IPN.
Din cei 61 de furnizori activi de servicii de acces la internet la puncte fixe cele mai mari creşteri ale vânzărilor au fost înregistrate de companiile Sun Communications şi Starnet Soluţii. Vânzările primei companii au sporit cu 37,6% şi au însumat 23,2 milioane de lei, iar ale celei de-a doua companii – cu 22,4% şi au depăşit cifra de 119,6 milioane de lei. Veniturile provenite din vânzarea serviciilor prestate de compania Moldtelecom au crescut cu 11,8% şi au totalizat peste 328,5 milioane de lei, iar volumul cumulat al vânzărilor realizate de ceilalţi 58 de furnizori ai serviciilor respective au sporit cu 0,8% şi au însumat 45,7 milioane de lei. Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat a crescut cu 5,7% şi a constituit circa 167,3 lei.
Urmare a evoluţiei situaţiei de pe piaţa serviciilor transmisiuni de date şi acces la internet la puncte fixe, la mijlocul anului 2015, cota de piaţă a Moldtelecom, în funcţie de cifra de afaceri, a alcătuit 63,5%, Starnet Soluţii – 23,2%, Sun Communications – 4,5%, iar cota cumulativă a celorlalţi 58 de furnizori – 8,8%