Centrul Media pentru Tineri, în parteneriat cu Reprezentanţa SOIR Moldova, a lansat o companie naţională de sensibilizare a populaţiei cu privire la copiii cu cerinţe educaţionale speciale (CES). Campania are sloganul: „De la CES la succes” şi se va desfăşura până la sfârşitul anului curent. Cu ocazia acţiunii de sensibilizare, a fost realizat şi un spot video care va fi difuzat la posturile de televiziune locale şi naţionale.
Directorul Centrului Media pentru Tineri, Veronica Boboc, a declarat, într-o conferinţă de presă la IPN, că încă foarte mulţi copii cu CES nu pot beneficia de dreptul la educaţie, socializare, nu pot fi în rând cu toţi copii, în pofida reformelor în domeniul incluziunii. Pentru foarte mulţi copii cu CES frecventarea unei instituţii de învăţământ rămâne un vis. „Vrem să sensibilizăm opinia publică privind aceşti copii şi atitudinea publică la general, pentru că de-a lungul timpului aceşti copii au fost trataţi cu milă şi nimeni nu le-a permis să se manifeste şi să spună ce gândesc şi ce pot face. Incluziunea acestor copii şi tineri ţine şi de perceperea noastră a tuturor a acestei categorii de copii”, a spus Veronica Boboc.
Campania prevede mai multe acţiuni. Prima va fi organizată pe 13 septembrie, în Grădina Publică „Ştefan cel Mare”, cu genericul: „Dansează pentru succes”. La acţiune vor participa copii şi tinerii cu nevoi speciale, şi nu doar. Urmează mai multe acţiuni la nivel local, inclusiv discuţii cu autorităţile publice locale pentru a identifica problemele la nivel local şi soluţiile acestora.
„Anul trecut o fetiţă a spus într-un training că cea mai mare dorinţă a ei este ca tatăl să aibă o maşină cu care să o ducă la şcoală, pentru că nu poate merge la şcoală din cauza drumului şi aşteaptă cu nerăbdare cele două zile din săptămână în care profesorul vine acasă la ea să facă lecţiile. Un alt băieţel, cu cerinţe educaţionale speciale, a spus că cea mai importantă zi în săptămână este luni, pentru că atunci merge la şcoală”, a mai spus Veronica Boboc.
Veronica Boboc a subliniat că prin intermediul campaniei societatea civilă îşi propune să lanseze un dialog deschis cu administraţia locală şi să încurajeze factorii de decizie locali să dezvolte politici şi să găsească soluţii pentru copii cu CES.