Viorica Cărare: În audiovizual nu sunt monopolişti, ci întreprinderi cu poziţie dominantă

În domeniul audiovizualului nu există monopolişti, ci întreprinderi cu poziţie dominantă. Deţinerea poziţiei dominante nu constituie o încălcare, inclusiv conform normelor europene. Declaraţia aparţine preşedintei Consiliului Concurenţei, Viorica Cărare. În opinia sa, încălcare constituie doar abuzul de poziţia dominantă, transmite IPN.

Într-un interviu pentru Media Azi, preşedinta Consiliului Concurenţei a menţionat că monopol deţine firma sau compania care exercită un control exclusiv asupra producţiei şi comercializării unui produs material sau serviciu, pe un anumit teritoriu, astfel încât are posibilitatea să stabilească atât preţul de vânzare unitar, cât şi cantitatea de produse sau de servicii oferite. „Legea concurenţei, pe lângă noţiunea de monopol, operează cu noţiunea de întreprindere cu poziţie dominantă”, a menţionat Viorica Cărare.

Potrivit ei, poziţia dominantă pe piaţă este poziţia de putere economică de care beneficiază o întreprindere ce îi permite să împiedice menţinerea unei concurenţe efective pe o piaţă relevantă, acordându-i posibilitatea de a se comporta, în mare măsură, în mod independent faţă de concurenţi, de clienţii săi şi faţă de consumatori.

Totodată, Viorica Cărare a menţionat că Legea concurenţei nu prevede printre atribuţiile Consiliului Concurenţei controlul pieţei. În acelaşi timp, legea oferă pârghii de control al concentrărilor economice.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.