Vinificatorii moldoveni își „nuanțeazăˮ producția pentru piața americană
Vinurile moldoveneşti au şansa unei prezențe mai mari pe piaţa SUA. De această opinie sunt producătorii vinicoli din Moldova care au efectuat o vizită de studiu în SUA în luna mai, transmite Info-Prim Neo.
Grupul a inclus 10 conducători de întreprinderi. Aceștia au avut diverse întrevederi cu reprezentanţi ai companiilor de producere şi distribuţie a vinurilor din SUA, au participat la degustări și au vizitat o expoziţie de profil, organizată de Asociaţia Restaurantelor din Chicago. „Principala lecţie învăţată în SUA a fost că este necesar să avem o strategie de promovare a vinurilor pe termen lung, să creăm un brand după care vinurile noastre vor fi recunoscute de consumatori şi să îmbunătăţim calitatea produselor exportateˮ, a menţionat Viorel Guţu, viceministru al agriculturii şi industriei alimentare, făcând un bilanţ al vizitei de studiu în SUA.
Viceministrul a spus că a rămas impresionat de rolul statului în promovarea vinurilor şi altor produse originale și colaborarea statului cu sectorul privat. Oficialul a menționat și necesitatea asocierii producătorilor vinicoli într-o organizaţie care i-ar reprezenta şi care ar fi în măsură să asigure partidele de producţie vinicolă solicitate de pieţele externe.
Vladimir Davidescu, director general al companiei Vinăria din Vale, a spus că în SUA a stabilit mai multe contacte de afaceri cu vinificatori şi distribuitori locali. „A apărut ideea să ne asociem câţiva producători din Moldova cu parteneri americani și să facem o întreprindere mixtă, care ar importa vinuri din Moldova. Vom vedea cum poate fi această idee realizată. Un avantaj există de la bun început: colegii americani ştiu cum să facă cunoscute, prin comunicare permanentă şi repetată cu consumatorii, caracteristicile unui produs, sunt familiarizaţi cu specificul reclamei. Mă gândesc să-mi iau o pauză de creaţie de câteva luni şi să lucrăm cu specialiştii de la întreprindere la îmbunătăţirea calităţii vinurilor noastre, la nuanţarea lor”, a menționat Vladimir Davidescu. Potrivit directorului Vinăriei din Vale, americanii preferă în special vinurile seci, roşii şi albe.
Ministrul agriculturii şi industriei alimentare, Vasile Bumacov, a informat că se elaborează conceptul brandului Vin de Moldova. Cu acest brand vinurile moldoveneşti vor fi uşor recunoscute pe pieţele de export. „Avem exemple elocvente în practica internaţională. Sub brand comun evoluează vinurile din Portugalia şi din alte ţăriˮ, a menționat ministrul.
Vizita de studiu a vinificatorilor moldoveni a fost organizată cu susținerea Ambasadei SUA la Chişinău. Ambasadorul Asif Chaudhry a menționat că urmează o muncă perseverentă, o unire de eforturi pentru a realiza la modul practic cele învăţate, astfel ca vinurile moldoveneşti să devină cunoscute şi apreciate atât pe piaţa americană, cât şi pe alte pieţe.
Piaţa SUA nu este absolut nouă pentru vinificatorii moldoveni. În ultimii 3 ani, 12 companii din Moldova au exportat 590 de mii de sticle de vin în valoare de circa 1 milion de dolari, însă exporturile au fost răzleţe, astfel că Moldova nu a reuşit să se impună încă ca o ţară cu tradiţii vinicole.