Vicepreşedintele CCA, despre situaţia din audiovizualul autohton

Starea de lucruri din audiovizualul din Republica Moldova astăzi e inedită pentru audiovizualul internaţional, pentru că doar în Republica Moldova există fenomenul când se preia un post din orice ţară, se retransmite cap-coadă, se introduc 2-3 buletine de ştiri în grila acestui post, ştiri autohtone şi o emisiune, şi se consideră că este post de televiziune autohton. Despre aceasta a spus vicepreşedintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), Nicolae Damaschin, într-un interviu pentru Radio Europa Liberă, citat de IPN.

Potrivit vicepreşedintelui CCA, piaţa audiovizuală din Republica Moldova este dominată de câteva posturi de televiziune - Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika, RTR Moldova, TNT Bravo, TV7, N4, REN TV şi NTV Moldova. „Noi observăm că patru sau cinci posturi de televiziune retransmise din Federaţia Rusă au cea mai mare cotă de vizualizare în Republica Moldova, respectiv cei mai mari bani de publicitate, ceea ce înseamnă peste 50%”, a spus Nicolae Damaschin.

Vicepreşedintele CCA menţionează că noile amendamente propuse la Codul Audiovizualului propun modificarea procentului de produs propriu. Conform deciziei CCA, radiodifuzorii sunt obligaţi să emită 30% produs autohton. „În amendamentele respective nu se schimbă numărul procentului, tot 30% rămân, tot 8 ore de emisei pe zi rămân, în schimb se propune ca 6 ore să fie difuzate în prime-time”, a specificat Nicolae Damaschin.

Potrivit membrului CCA, televiziunile regionale nu au o problemă să difuzeze content propriu. „Ei produc 30%-40%, uneori şi mai multe procente de produs propriu. Noi vorbim acum despre televiziunile mari, cele care deţin 50% din piaţa publicitară din Republica Moldova. Ele sunt afectate în primul rând, fiindcă vor trebui să investească în producerea contentului propriu. Aici mă refer la Prime TV, NTV Moldova, RTR Moldova, REN TV - acestea sunt televiziunile de bază care vor fi afectate în urma modificărilor respective”, a specificat Nicolae Damaschin.

Vicepreşedintele CCA a mai spus că 80% din tot contentul audiovizual pe piaţa din Republica Moldova vine din Federaţia Rusă şi este în limba rusă. Iar în opinia sa, în situaţia neloială sunt producătorii posturilor de televiziune autohtone cum ar fi Realitatea, N4, Gurinel Tv, Moldova Sport, cei care produc în comparaţie cu cei care retransmit un post de televiziune din străinătate două buletine de ştiri şi strâng bani din publicitate, fără să ofere dezvoltare şi producere.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.