În nouă luni ale anului 2016, piaţa serviciilor TV contra plată, furnizate prin reţele IP TV, a continuat să crească pe fundalul restrângerii pieţei serviciilor TV prin cablu. Numărul abonaţilor la serviciile date a crescut cu circa 7 mii (+10%) şi a totalizat 75,8 mii, iar veniturile provenite din vânzarea acestor servicii au sporit faţă de perioada similară a anului trecut cu 5,5 milioane de lei sau cu 13,5% şi au însumat 46,5 milioane de lei, transmite IPN.
Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) menţionează că numărul abonaţilor la serviciile TV prin cablu a scăzut cu 11,1 mii (-5,4%) şi a alcătuit circa 195,3 mii, iar volumul vânzărilor acestor servicii s-a micşorat cu 1,1 milioane de lei şi a însumat 69,7 milioane de lei.
Urmare a tendinţei înregistrate pe cele două segmente de piaţă, numărul cumulativ al abonaţilor la serviciile TV contra plată s-a micşorat cu 4,2 mii (-1,5%) şi a totalizat 271,1 mii. Totodată, volumul total al vânzărilor pe piaţa serviciilor TV contra plată a crescut cu 4,4 milioane de lei (+4%) şi a atins cifra de 116,2 milioane de lei. Venitul mediu lunar per abonat al operatorilor de pe această piaţă a alcătuit 47,6 lei.
Aceleaşi date arată că din numărul total de abonaţi, 72,1% utilizau serviciile TV prin reţele TV prin cablu, restul 27,9% – prin reţele IP TV. Din totalul de abonaţi, 58% recepţionau semnalul TV în format analogic şi 42% – în format digital.
În perioada de referinţă, cei mai mari operatori de pe piaţa serviciilor TV contra plată au deţinut, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: SA „Moldtelecom” – 29,6%, SRL „Sun Communications” – 26,2% şi SRL „TV BOX” – 10,2%. Cota cumulativă de piaţă a celorlalţi 83 de furnizori a fost de 34%.