UNICEF: Școlile din Moldova, tot mai pregătite pentru incluziunea copiilor cu necesități speciale

Crește nivelul de pregătire a școlilor din Republica Moldova pentru incluziunea copiilor cu necesități speciale. Datele unui studiu realizat de UNICEF arată că nivelul de toleranță a personalului din învățământ față de copiii cu nevoi speciale a crescut până la 94% în anul 2024, în comparație cu 88% din anul 2012. Totodată, 84% dintre copii sunt toleranți față de copiii cu nevoi speciale, cu 10% mai mult decât în 2012, transmite IPN.

UNICEF precizează că au fost înregistrate progrese pe domenii precum pregătirea metodică a profesorilor, asigurarea cu personal suplimentar, condiții tehnice și atitudinea tolerantă față de copiii cu nevoi speciale.

Asigurarea cu personal suplimentar a evoluat de la 35% în 2012, la 60% în anul 2024.

Condițiile tehnice necesare pentru incluziunea copiilor cu nevoi speciale au fost asigurate în proporție de 46% în anul 2024, în comparație cu 10% din 2012.

Studiul „Incluziunea copiilor cu cerințe educaționale speciale în sistemul de învățământ 2024” a fost realizat în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, în cadrul Programului „Inovații digitale ale sistemului educațional din Republica Moldova”, finanțat de Global Partnership for Education.

📢 IPN este și pe Google News. Abonați-vă!

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.