Un calendar cu evenimente cultural-turistice a fost lansat în premieră

În premieră în Republica Moldova, a fost lansată o agendă centralizată a evenimentelor cultural-turistice organizate în 2018 sub brandul „Pomul Vieții”. Evenimentele incluse vin să promoveze folclorul și tradițiile, vinurile moldovenești, muzica, gastronomia și sportul, transmite IPN.

Calendarul include 28 de evenimente, dintre care 60% sunt organizate înafara Chișinăului, pentru orientarea fluxului de călători și către zonele rurale. Existența unei astfel de agende, spun autorii, va spori vizibilitatea festivalurilor importante și poziționarea Republicii Moldova ca destinație turistică pe plan local, regional și internațional. Calendarul este parte a campaniei de promovare a turismului peste hotarele țării #Fiioaspetelenostru, mediatizată pe portalul www.moldova.travel, pe rețelele de socializare, în presa locală și internațională, dar și în cadrul expozițiilor de profil.

Sergiu Botezatu, manager superior de programe USAID Moldova, a menționat în cadrul evenimentului de lansare a calendarului că sectorul turismului are potențial mare de dezvoltare, care poate asigura creșterea economică a țării. O agendă comună a evenimentelor sub brandul turistic „Pomul Vieții” poate contribui la planificarea călătoriilor vizitatorilor străini, dar și a localnicilor, care pot descoperi sau re-descoperi țara. El speră că evenimentul va deveni tradiție, astfel ca și evenimentele din anii următori să fie incluse într-un calendar.

Andrei Chistol, secretar de stat la Ministerul Educației Culturii și Cercetării, a salutat inițiativa autorităților de a investi în evenimentele locale. În acest an ministerul de profil a dublat practic finanțarea pentru aceste evenimente. Andrei Chistol și-a exprimat speranța că agenda prezentată va fi un element de referință pentru turiști.

Vitalie Zaharia, director general al Organizației de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO), a dat asigurări că anul acesta vor avea loc acțiuni frumoase. „Vom încerca să declarăm acest an un an al ospitalității și vom promova pe toate platformele conceptul: #Fiioaspetelenostru”, a adăugat Vitalie Zaharia.

Diana Lazăr, vicedirector al Proiectul de Competitivitate USAID din Moldova, a remarcat că turismul aduce plus valoare economiei. 30 de turiști în plus generează un nou loc de muncă în economia națională. Calendarul lansat astăzi se adaugă la diversitatea ofertei turistice pe care o are Moldova pe plan internațional, care ulterior va contribui la creșterea calitativă a indicatorilor de performanță în industria turismului.

Anul trecut Moldova a găzduit 14 evenimente cultural-artistice de importanță regională, care au atras 150 de mii de vizitatori.

  • sergiu botezatu despre impactul evenimentelor din calendar.mp3
  •     0
  •   

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.