Transparența – una dintre valorile maib transversală pe toate liniile de business

Rate transparente, DAE clare și oneste – promovate de maib  

Odată cu actualizarea strategiei maib, a fost revizuită și misiunea, viziunea, precum și valorile care ne reprezintă, cu care ne aliniem și care se regăsesc în fiecare produs și serviciu pus la dispoziția celor circa 1 milion de clienți maib.

Astfel, în tot ceea ce facem suntem mereu orientați către clienți, profesioniști, agili, inovativi, demni de încredere, cu spirit de echipă și transparenți.

Indiferent că este vorba de segmentul Retail, IMM, Corporate, transparența este la temelia conceptelor de produse și servicii ale băncii.


Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib, responsabilă de Divizia Retail:

”Nivelul următor pentru maib nu este doar un demers de rebranding și de imagine. Este o abordare structurală complexă a proceselor și modelului operațional, pornind de la filosofia noastră. Ne propunem să comunicăm clar și transparent cu fiecare client și să construim o relație bazată pe încredere. Ne dorim ca clientul nostru să aibă certitudinea că la maib va găsi întotdeauna dobânda anuală efectivă (DAE) calculată și afișată deschis, pentru că banca la care se deservește spune lucrurilor pe nume, fără comisioane ascunse și taxe camuflate. În această manieră credem că este corect să acționăm și să ne desfășurăm activitatea. Însuși faptul că fiecare al treilea credit din sectorul bancar este acordat de maib reprezintă încă un argument pentru a afișa costuri transparente, oneste și a oferi mereu o calitate înaltă a deservirii, a crea experiențe și emoții frumoase”.

Dobânda anuală efectivă (DAE) reprezintă în valoare procentuală costul creditului contractat sau care urmează a fi contractat. DAE include toate costurile unui credit (rata, comisioane etc.). Atunci când se examinează luarea unui credit la o instituție bancară sau de microfinanțare, fiecare client trebuie să atragă atenția anume la DAE și să aibă certitudinea că este bine informat.

Și în cazul creditelor pentru afaceri contractate de clienții maib este aplicat ca principiu de bază – transparența.


Andrii Glevatskyi, Vicepreședinte maib, responsabil de Divizia Business Banking:

„Viziunea noastră este de a oferi clienților mai mult decât produse și servicii bancare. Iată de ce am schimbat mecanismul de aplicare a ratei dobânzii la credit, transformându-l într-unul simplu și clar. Până acum clientului îi era foarte greu să înțeleagă cum se formează rata și care sunt factorii care o influențează. Acum totul e transparent și previzibil. Dacă clientul are un credit în lei, e suficient să urmărească fluctuația indicelui de referință stabilit de Banca Națională a Moldovei. În situația când acesta este în scădere, înseamnă că și costurile pentru credit vor scădea. Și invers”.

Mecanismul de aplicare a ratei dobânzii la credit este mai clar și mai transparent pentru fiecare companie. Astfel, rata dobânzii pentru un credit pentru afaceri este flotantă, fiind compusă din partea flexibilă (indicele de referință) și partea fixăPartea fixă a ratei dobânzii va fi stabilită de maib și nu va putea fi modificată pe durata contractului. Partea flexibilă (Indicele de referință)  va fi:

  • pentru creditele acordate în MDL  - rata medie ponderată  a ratelor dobânzilor la depozitele noi atrase pe sistem bancar în moneda națională, cu termenul de la 6 la 12 luni, conform cotației publicate de BNM pe pagina WEB www.bnm.md,
  • pentru creditele acordate în EUR – rata procentuală EURIBOR 3M, publicată pe pagina WEB www.bnm.md,
  • pentru creditele acordate în USD - rata procentuală LIBOR 3M,  publicată pe pagina WEB www.global-rates.com și pe pagina WEB www.bnm.md.
     

Dumitru Baxan, Vicepreședinte maib, responsabil de Divizia Corporativă:

”Am fost și suntem un susținător activ al mediului de afaceri, acționând cu convingerea că dacă clienții noștri au succes, înseamnă că și economia țării este în creștere. Pe segmentul corporate am avut mereu o abordare personalizată, ne înțelegem clientul, comunicăm clar și transparent toate aspectele din cooperarea noastră, în special cele legate de contractarea unei finanțări. Este felul în care considerăm corect să ne construim relațiile cu fiecare client.”

Maib se angajează să fie și în continuare o bancă transparentă, onestă, deschisă și flexibilă, să se adapteze necesităților și stilului de viață al clienților, orice ar face și oriunde s-ar afla, păstrând integritatea și transparența la baza deciziilor sale.

Împreună la nivelul următor!


*******
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.