Traficul de pasageri la Aeroportul Internaţional Chişinău, în scădere

În 2009, traficul de pasageri al Aeroportului Internaţional Chişinău a înregistrat o scădere de 4,7%. Acest rezultat plasează compania în lista celor care au încheiat anul trecut cu cele mai mici pierderi la capitolul trafic de pasageri, transmite Info-Prim Neo. Traficul de pasageri al Aeroportului din Viena a scăzut cu 8,3%, Verona – 9,8%, Budapesta – 11%, Istanbul – 12,7%, Moscova – 16,4%, Tallinn – 25,7% etc. „Menţinerea constantă a traficului de pasageri se datorează diasporei moldoveneşti, care asigură 50% din trafic”, a declarat într-o conferinţă de presă directorul general al Aeroportului din Chişinău, Roman Podcorâtov. „Moldovenii se întorc cu bani de la muncă de peste hotare, fapt care ne ajută să ne menţinem la un nivel favorabil pentru situaţia de criză în care se află ţara”, a spus Podcorâtov. Un studiu elaborat de o companie germană estimează că, până în 2014, traficul de pasageri al Aeroportului Chişinău va atinge 1,3 milioane de persoane, iar în 2025 va fi de 2,7 milioane. Aeroportul intenţionează să coopereze cu mai multe companii aeriene pentru asigurarea unei concurenţe libere pe piaţă. Se negociază şi atragerea companiilor low-cost. În altă ordine de idei, Roman Podcorâtov a spus că Aeroportul Internaţional Chişinău are circa 800 de angajaţi. Aeroportul Timişoara, cu un trafic de pasageri comparabil cu cel de la Chişinău, este deservit de 250 de persoane. „În perioada imediat următoare vom reduce personalul până la 650 de oameni, economia financiară estimată fiind de un milion lei pe an”, a spus directorul general al companiei. „Le vom găsi celor disponibilizaţi alte ocupaţii ”, a precizat Roman Podcorâtov. Planurile pe viitor ale întreprinderii sunt ambiţioase. Printre acestea se numără extinderea terminalului, implementarea sistemului de management a energiei şi construcţia unei parcări cu multe niveluri. „Pentru construcţia parcării avem nevoie de 3-3,5 milioane de euro, bani care pot fi rambursaţi timp de 8 ani”, a spus Roman Podcorâtov. „Guvernul examinează proiectul prin care terenul va fi dat în concesiune unui investitor privat. Sunt deja 4 doritori să investească în acest proiect: două companii din Italia, una din România şi un potenţial investitor din Portugalia. Terenul va fi dat în concesiune pentru 18-20 ani, după care parcarea va intra în posesia Aeroportului Chişinău”, a comunicat directorul Aeroportului.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.

IPN LIVE