Tot mai mulți consumatori se plâng pe neconformitatea produselor „inteligente”

Tot mai mulți consumatori se plâng pe neconformitatea produselor „inteligente” la Agenția Națională pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieței (APCSP). Pe parcursul anului trecut, la Agenție au fost depuse 210 petiții de acest fel, cu 30 mai multe ca în 2017. Iar de la începutul anului curent, 44 persoane s-au plâns pe telefoane mobile neconforme. Subiectul a fost discutat, astăzi, în cadrul unei conferințe prilejuite de Ziua mondială a consumatorului, transmite IPN.

Potrivit directorului APCSP, Iurie Eremia, în cazul în care îi sunt încălcate drepturile, consumatorul poate scrie o plângere, în formă liberă, și o transmite la Agenție prin poștă, cu aviz recomandat. Petiția poate fi dusă personal la Agenție sau depusă online.  „Consumatorul trebuie doar să depună plângerea, iar mai apoi procedurile  continuă după lege”. Directorul APCSP susține că cele mai frecvente petiții reclamă neconformitatea produselor industriale, serviciilor turistice, serviciilor de transport avia și celor comunale.

Prezent la eveniment, Marius Pârvu, președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din  România, a salutat schimbul de experiență și bune practici, mai ales în domeniul financiar-bancar, unde se întâlnesc frecvent clauze abuzive în contractele de creditare sau în cele din zona de utilități. „Noi le identificăm, propunem sancțiunea și o transmitem spre instanță și ea este cea care hotărăște cuantumul amenzii și clauzele abuzive care trebuie înlocuite din contract”, a comunicat Marius Pârvu. O altă zonă problematică este și cea a publicității. Există agenți economici care anunță promoții, dar se dovedește că prețul de la raft nu corespunde cu cel achitat la casa de marcat. Românii se mai plâng și pe calitatea proastă a alimentelor.

Pe parcursul anului 2018, la Agenția Națională pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieței din Chișinău au fost înregistrate peste 2 mii de petiții. Ca urmare a acțiunilor de examinare a reclamațiilor, au fost restituite consumatorilor sume de peste un milion de lei. În primele două luni ale anului curent, au fost înregistrate 255 de petiții.

  • iurie eremia despre cum poate fi depusa o petitie.mp3
  •     0
  •   

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.