Tot mai mulţi cetăţeni se adresează după ajutor la ANRCETI

Numărul de petiţii parvenite la Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei de la cetăţeni, a crescut pe parcursul anului trecut cu 30% faţă de anul 2014. Astfel, în total, au fost înregistrate 210 petiţii. Totodată, numărul solicitărilor de informaţii, în aceeaşi perioadă, a crescut cu 22%, constituind 252. Date se conţin în raportul ANRCETI privind adresările şi petiţiile examinte în anul 2015, transmite IPN.

Potrivit unui raport al ANRCETI, referitor la aspectele reclamate în petiţii, se constată creşterea semnificativă, faţă de anul 2014, a numărului de petiţii ce conţin pretenţii faţă de încălcarea clauzelor contractuale, acordurilor de interconectare şi actelor normative. La fel, este vorba despre facturarea serviciilor şi veridicitatea datelor înscrise în facturi şi despre calitatea serviciilor prestate. Totodată, s-a constatat o diminuare a numărului de petiţii în care sunt reclamate deconectarea ilegală de la reţea şi acţiunile abuzive ale furnizorilor în procesul de portare a numerelor de telefon.

În perioada menţionată, ANRCETI a răspuns la 194 de demersuri de ordin tehnic, juridic şi economic parvenite de la cetăţeni, precum şi la 139 de adresări ale acestora prin linia telefonică gratuită pentru informare şi în cadrul audienţilor. În majoritatea cazurilor apelanţii la linia de telefon au solicitat explicaţii referitor la unele disfuncţionalităţi în furnizarea serviciilor, modului de facturare a serviciilor şi a cauzelor majorării tarifelor la unele tipuri de servicii.

Cu referinţă la solicitările de informaţii, în cele mai multe cazuri cetăţenii au cerut informaţii despre evoluţia situaţiei de pe unele segmente ale pieţei de comunicaţii electronice, despre procedura de autorizare generală, date despre furnizori, despre condiţiile de utilizare a unor tipuri de servicii şi tarifele la aceste servicii.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.