Termocom, în imposibilitate de achitări din cauza restanţelor consumatorilor la plata facturilor

SA „Termocom” s-ar putea confrunta cu o situaţie de imposibilitate de plată faţă de unii furnizorii, a declarat luni, 27 iunie, la şedinţa operativă de la Primărie, directorul comercial al întreprinderii, Mihai Arusoi, transmite Info-Prim Neo. Potrivit lui Mihai Arusoi, gestionarul fondului locativ, în comun cu SA „Termocom”, a acţionat în judecată peste 5 mii de consumatori casnici cu restanţe mari la plata facturilor pentru căldură. Directorul a mai spus că întreprinderea este în incapacitate de a achita 49 de milioane de lei datorii faţă de CET 2. În mare parte, aceşti bani sunt pentru a acoperi diferenţa de apă caldă înregistrată de contorul la bloc şi apometrele individuale, a precizat Mihai Arusoi. „În luna iunie din 89 de milioane lei datorii faţă de CET 2 am achitat 40. Avem restanţe de 49 de milioane de lei. Astfel, există riscul să nu ne încadrăm în condiţiile Memorandumului semnat şi atunci intervine garanţia bancară sau sistarea livrării către SA „Termocom” a agentului de apă caldă. Diferenţa pe apă caldă în acest moment constituie 53 de milioane de lei, bani care nu a fost plătiţi de consumatori. Mai există şi unele datorii atât ale consumatorilor casnici, cât şi ale organizaţiilor bugetare”, a menţionat Mihai Arusoi. Primarul Dorin Chirtoacă a dispus implicarea tuturor responsabililor pentru a evita blocajele în lanţ. „La noi e foarte interesantă relaţia cu prestatorii: când ai datorii eşti tratat bine, când nu ai datorii eşti tratat mai puţin bine. Reieşind din această axiomă şi noi trebuie să fim pregătiţi. Nu se admite, de la mic până la mare, să începem sezonul de încălzire cu restanţe la achitare. 100% punct. Acesta trebuie să fie nivelul de achitare faţă de prestatorii de serviciu. Toţi consumatorii trebuie să achite 100% către SA „Termocom” şi, respectiv, SA „Termocom” către furnizori, ca SA „ Moldovagaz” să se achite către „Gazprom” pentru că aici este tot nodul”, a menţionat edilul. SA „Termocom” a respectat inclusiv în luna mai sută la sută prevederile memorandumului. Procentul de achitare a consumatorilor faţă de „Termocom” este de 75%, iar a consumatorii casnici (populaţie) 73%.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.