Radiodifuzorul plătit de contribuabili – Teleradio Moldova – continuă să favorizeze preşedintele Vladimir Voronin şi Partidul Comuniştilor (PCRM), aflat la guvernare. În plină campanie electorală, atât radioul, cât şi televiziunea publică, favorizează evident actorii politici aflaţi la guvernare şi acordă atenţie infimă celorlalţi politicieni, prezentându-i, în special, de manieră defavorizantă. Aceste concluzii sunt făcute de către observatorii Asociaţiei Presei Electronice (APEL), care au prezentat un raport despre conduita radiodifuzorilor publici, naţional şi regional, vineri, 13 martie. Astfel, potrivit unui top de 10 cei mai mediatizaţi actori politici la Moldova 1, Vladimir Voronin a apărut la acest post de 134 de ori, prim-ministrul Zinaida Greceanâi – de 74 de ori, iar liderul Social-Democrat (PSD), Dumitru Braghiş – 17 ori, la fel ca şi liderul Partidului Democrat (PDM), Dumitru Diacov. La Radio Moldova preşedintele Voronin a apărut de 308 ori, premierul Greceanâi – de 155 de ori, în timp ce nici un lider din opoziţia politică nici măcar nu intră în primii zece politicieni cei mai mediatizaţi. Raportul de monitorizare constată că PCRM, şi la televiziunea publică, şi la radioul public, a avut vizibilitate net superioară celorlalte partide. PCRM apare în context pozitiv la Moldova 1 de 142 de ori, în timp ce următorul pe listă – PDM – apare doar de 6 ori. Reprezentanţii PCRM niciodată nu apar în context negativ la cele două staţii, în timp ce Eduard Muşuc (PSD), Dorin Chirtoacă (Partidul Liberal) şi Vasile Tarlev (Uniunea Centristă) sunt plasaţi în context negativ cel mai frecvent. Staţiile TV şi radio din cadrul Teleradio-Găgăuzia, de asemenea, nu respectă principiile de echitate, echilibru şi imparţialitate în perioada electorală, aşa cum prevăd normele legale naţionale şi recomandările europene, constată monitorii. Întrebat de reporterul Info-Prim Neo despre felul în care trebuia să procedeze Teleradio-Moldova, de vreme ce actorii cei mai mediatizaţi sunt şi principalii generatori de evenimente, expertul APEL Vasile State a spus: „Noi nu vorbim de cazul când preşedintele Voronin se întâlneşte cu preşedintele unei alte ţări. Aceasta este atribuţia sa de bază. Dar când preşedintele Voronin este arătat cum merge la renovări de spitale, la fabrici, uzine, mi se pare că aceasta este deja campanie electorală clară”. APEL a mai prezentat şi un studiu de caz despre felul în care Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a aprobat Concepţia reflectării campaniei electorale de către radiodifuzorii moldoveni. „Această concepţie nu este valabilă, deoarece nu a fost niciodată publicată în „Monitorul Oficial”, a spus un alt expert APEL, Eugeniu Rîbca. El a evidenţiat, de asemenea, un şir de cazuri când concepţia elaborată de CCA nu consună cu Regulamentul de reflectare a alegerilor din 5 aprilie, adoptat de Comisia Electorală Centrală. Proiectul „Monitorizarea implementării Codului audiovizualului” este finanţat de Fundaţia Soros-Moldova şi se desfăşoară în perioada campaniei electorale în cadrul Coaliţiei pentru Alegeri Libere şi Corecte – Coaliţia 2009, secretarul căreia, Nicolae Panfil, a condus conferinţa de presă din incinta agenţiei Info-Prim Neo.
Teleradio-Moldova continuă să favorizeze liderul comunist şi să denigreze opoziţia
-
vasile state despre diferenta agitatie electorala la tv.mp3
- 0