Teleradio-Găgăuzia se abate de la normele deontologice şi legale, raport

Monitorizarea radiodifuzorului public regional „Teleradio-Găgăuzia” pe parcursul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare anticipate din 28 noiembrie a demonstrat derogări de la normele legale, deontologice şi profesionale, se menţionează într-un raport elaborat de Asociaţia Presei Electronice (APEL) în cadrul Coaliţiei pentru Alegeri Libere şi Corecte, transmite Info-Prim Neo. Directorul executiv al APEL, Ion Bunduchi, a declarat la o conferinţă de presă că cele mai mediatizate categorii de protagonişti la Teleradio-Găgăuzia, atât la TV, cât şi la radio, au fost politicienii şi funcţionarii de stat. Experţii lipsesc cu desăvârşire, iar în cazul Radio Găgăuzia lipsesc şi cetăţenii. Astfel se atestă un dezechilibru în ceea ce priveşte mediatizarea diferitor categorii de protagonişti. Între funcţionari/politicieni cea mai mare vizibilitate a avut-o în ştiri başcanul Mihail Formuzal. Între formaţiunile politice cel mai des în ştirile electorale de la TV Găgăuzia a apărut PDM, iar PCRM a avut o durată de emisie mai mare. APEL notează că Teleradio-Găgăuzia admite frecvent încălcări ale legislaţiei electorale şi audiovizuale, ale normelor profesionale, nedifuzând în perioada de referinţă nicio emisiune sau dezbatere electorală. „Este mult de depăşit, de lucrat şi de corectat. Este adevărat că şi legislaţia locală din Găgăuzia nu stimulează activitatea jurnalistului în campania electorală. Dacă la Chişinău, la nivel naţional, modificările operate la Codul Electoral au permis mijloacelor de informare în masă să activeze într-un cadru permisiv, atunci în Găgăuza regulamentul de reflectare a rămas de stofă veche. De exemplu participanţii la alegeri erau invitaţi la TV şi radio aşa cum consideră CEC din Găgăuzia şi nu cum consideră radioul şi televiziunea”, a menţionat Ion Bunduchi. În perioada monitorizată 5 concurenţi electorali au plasat publicitate la TV Găgăuzia. Cel mai mare volum de publicitate electorală gratuită a difuzat PLDM, iar publicitate contra plată PDM. Dintre partidele parlamentare doar PL nu a plasat în perioada de referinţă publicitate la TV Găgăuzia, iar dintre partidele extraparlamentare a plasat publicitate doar PPCD. Raportul de monitorizare „Monitorizarea reflectării campaniei electorale pentru alegerile parlamentare anticipate din 28 noiembrie 2010 de către radiodifuzorii publici” este elaborat cu sprijinul Fundaţiei Soros-Moldova.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.