Studenţii la economie şi angajaţii companiilor vor învăţa ce este responsabilitatea socială corporativă
Studenţii şi masteranzii facultăţilor de administrare a afacerilor, precum şi angajaţii companiilor vor învăţa ce este responsabilitatea socială corporativă. Cursul a fost prezentat la o masă rotundă, parte a programului adiţional al Forumului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ÎMM), transmite Info-Prim Neo.
„La modul practic, responsabilitatea socială corporativă trebuie înţeleasă în felul următor: atunci când o întreprindere face un bine societăţii, câştigă şi ea un plus de imagine”, a explicat Lilia Covaş, conferenţiar la Academia de Studii Economice din Moldova, coautor al cursului „Resposabilitatea socială corporativă”. Cursul a fost elaborat cu suportul financiar al PNUD Moldova şi guvernului Belgiei.
„Nimeni nu pune astăzi în discuţie responsabilitatea socială. Toată lumea este de acord că ea trebuie asumată de către agenţii economici. Însă, nu e corect ca prin această noţiune să înţelegem doar acţiuni filantropice. Responsabilitatea socială corporativă reprezintă, în sens larg, o totaliate de acţiuni prin care companiile fac mai mult decât cer obligaţiile lor financiare. Ele se îngrijesc de angajaţi, de mediu, de comunitatea în care activează etc.”, a spus Lilia Covaş.
După prezentarea cursului, participanţii la masa rotundă – reprezentanţi ai ÎMM – au discutat despre implementarea principiilor responsabilităţii sociale corporative în activitatea lor.
Iulia Iabanji, director al Organizaţiei pentru Dezvoltarea Sectorului ÎMM, a menţionat că multe din întreprinderile mici şi mijlocii din Moldova dau dovadă de responsabilitate socială. „Desigur, ele nu pot aloca sume mari de bani. Totuşi, ajută cu produse şcolile, grădinţele, casele de bătrâni. De asemenea, sădesc parcuri, antrenează în muncă persoane din categoriile vulnerabile – aspect foarte important în condiţiile crizei globale”, a subliniat aceasta.
Eugen Josan, preşedintele consiliului de coordonare a Reţelei Locale a Pactului Global, din care fac parte 50 de întreprinderi, a spus că în anul curent reţeaua va lansa campania naţională GO Green, care are drept scop reducerea poluării şi protecţia mediului, economisirea materiilor prime şi a resurselor energetice. Josan a invitat agenţii economici din sectorul ÎMM să urmeze această iniţiativă.
Respectarea drepturilor omului , a protecţiei muncii şi a mediului, combaterea corupţiei – sunt principiile de bază ale responsabilităţii sociale corporative, lansate în anul 2000 prin iniţiativa ONU „ Pactul Global”. În prezent această iniţiativă este susţinută de circa 7000 de companii din multe ţări ale lumii.