Strategia pentru logistică şi transport ar putea fi aprobată până la sfârşitul anului

Strategia pentru logistică şi transport, care va include toate domeniile din transport, ar putea fi elaborată şi aprobată până la sfârşitul anului. Declaraţia a fost făcută de către prim-ministrul Vlad Filat, miercuri, la şedinţa Comitetului de supraveghere a Proiectului de susţinere a Programului în sectorul drumurilor, transmite Info-Prim Neo. „Strategia pentru logistică şi transport va substitui actuala Strategie a infrastructurii transportului terestru. Guvernul este conştient de faptul că o reformă instituţională adecvată este esenţială pentru dezvoltarea căii ferate şi aviaţiei civile în Republica Moldova. Iată de ce mizăm foarte mult pe Strategia privind logistica şi transport, care va promova reformele în acest domeniu. Această urmează să inclusă întreg sectorul transportului”, a spus premierul. Premierul a menţionat că Guvernul este asistat de consultanţi internaţionali la definitivarea strategiei. Guvernul susţine ideea extinderii atribuţiilor Comitetului de supraveghere, cu transformarea lui în Comitet interministerial pentru sectorul transportului. „Ceea ce ţine de administrarea fondului rutier, noi ne îndeplinim angajamentului alocând surse în fondul rutier. Conform bugetului pentru 2012, avem peste 1 miliar de lei”, a spus premierul. Coordonatorul grupului de lucru al instituţiilor financiare internaţionale antrenate în proiectul de susţinere a Programului în sectorul drumurilor, Chaim Poran, directorul Departamentului Infrastructură în cadrul Corporaţiei Provocările Mileniului, a declarat că strategia în vigoare a fost aprobată de în 2008 şi este valabilă pentru 10 ani. Dar pentru că economia Republicii Moldova este în dezvoltare, strategia are nevoie de actualizări. Şi acum e momentul cel mai potrivit pentru acestea. Chaim Poran a specificat că rezultatul scontat este o listă de priorităţi în cele patru domenii de transport: domeniul drumurilor, domeniul feroviar, maritim şi aerian. „Sperăm că această strategie să fie imună de politică”, a declarat coordonatorul grupului de lucru. Viceministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor, Boris Gherasim, a menţionat că pentru reabilitarea drumurilor şi întreţinere anual Republica Moldova are nevoie de circa 4 miliarde de lei, dar anul acesta se ajunge la 2 miliarde. „Strategia ne va spune mai exact de cât este nevoie, deoarece preţurile pe care le avem sunt din 2007”, a spus viceministrul. Actualmente se desfăşoară lucrări de reconstrucţie în cadrul a cinci contracte semnate în 2011. Acestea se implementează cu sprijinul financiar al Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Băncii Europene de Investiţii şi a unor granturi oferite de Comisia Europeană. De asemenea, recent au fost semnate contractele pentru reabilitarea unei porţiuni de 21 de km a traseului M2 şi pentru reabilitarea a 54 de km de-a lungul drumului M3, finanţate de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Banca Europeană de Investiţii.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.