UNICEF acordă 200 de mii de dolari prin semnarea unui memorandum cu Ministerul Educaţiei pentru promovarea educaţiei incluzive. Ca urmare a implementării acestui memorandum de înţelegere, numărul copiilor cu Cerinţe Educaţionale Speciale (CES) integraţi în şcolile de cultură generală, urmează să sporească cu cel puţin 30%, transmite IPN.
Ministrul educaţiei, Corina Fusu, a declarat marţi, 6 octombrie, la un briefing de presă, că memorandumul va fi implementat de către Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică. Astfel, în următorii doi ani urmează a fi desfăşurate instruiri pentru cadrele didactice în ceea ce ţine de pregătirea pentru a lucra cu copii cu CES. La fel, urmează a fi elaborate ghiduri, instrucţiuni, dar şi un site web.
Ministrul a mai spus că incluziunea reprezintă o prioritatea pentru minister şi în acest sens urmează a fi depuse toate eforturile pentru că fiecare copil să se simtă un membru plenipotenţiar al societăţii.
Reprezentanta UNICEF Moldova, Nune Mangasaryan, a declarat că acest memorandum este asemeni unui nou copil care urmează a fi pornit pe drumul vieţii. Oficialul a menţionat că UNICEF este gata să sprijine eforturile ministerului în implementarea acestui proiect în aşa fel încât să fie înregistrate rezultate noi, iar copiii să meargă cu toţii fericiţi la şcoală.
Directoarea Centrului Republican de Asistenţă Psihopedagogică, Virginia Rusnac, a menţionat că acest proiect constituie o mare responsabilitate faţă de copii din Republica Moldova, iar implementarea acestuia urmează să aducă calitatea şi acces la educaţie pentru toţi copiii.
În prezent peste 40% din copiii cu CES sunt integraţi în şcolile de cultură generală, în timp ce restul nu frecventează, rămânând acasă cu familia şi fiind izolaţi de comunitate şi de semenii lor.