Soros-Moldova a lansat o campanie de informare despre Europa

Fundaţia Soros-Moldova, împreună cu mai multe organizaţii ale societăţii civile, au lansat campania de informare „Moldova, Europa”. Campania este susţinută financiar de Fundaţia pentru o Societate Deschisă şi se va desfăşura până la sfârşitul lunii septembrie, transmite IPN.

Directorul executiv al Fundaţiei Soros-Moldova, Victor Ursu, a spus, la o conferinţă de presă, că denumirea oficială a campaniei, dar şi sloganul acesteia: „Moldova, Europa”  vine să pună alături două noţiuni ce au fost, până recent, separate. Acum însă Moldova şi Europa sunt mai aproape, iar sensul primar al denumirii fiind: „Moldova este Europa”.

„Campania este un răspuns la informarea deficitară a publicului despre procesul de integrare europeană, inclusiv despre Acordul de Asociere şi Zona de liber schimb între Republica Moldova şi Uniunea Europeană. Campania are scopul să recupereze într-un ritm susţinut deficienţele de informare, să ofere publicului mai multă informaţie într-un mod cât se poate de accesibil şi să dezmintă afirmaţiile eronate despre integrarea europeană”, a spus Victor Ursu.

Publicul ţintă al campaniei îl reprezintă locuitorii de la sate, inclusiv vorbitorii de rusă şi găgăuză. Acţiunile de informare sunt împărţite în două compartimente. Pe de o parte, va fi desfăşurată o amplă campanie de promovare în mass-media, prin spoturi TV şi radio, reportaje video de informare, cărţi poştale, panouri publicitare şi alte produse. Iar a doua componentă de informare va viza organizaţiile societăţii civile, care vor implementa diverse activităţi  în regiunile rurale, inclusiv în Găgăuzia.

Congresul Autorităţilor Locale din Moldova va desfăşura în 32 de raioane o campanie de informare a primarilor privind integrarea europeană şi Acordul de Asociere dintre Republica Moldova şi Uniunea Europeană.

Institutul pentru Dezvoltare şi Iniţiative Sociale IDIS „Viitorul” va organiza o serie de expoziţii de caricatură despre integrarea europeană. Caricaturile vor fi expuse în 12 localităţi şi au scopul să dem ofere informaţie accesibilă despre reformele pe care le implică apropierea de Uniunea Europeană.

Centrul CONTACT va desfăşura campania Eurobus, în cadrul căreia un autobuz cu voluntarii organizaţiei va merge în 8 raioane ale Republicii Moldova pentru a explica doritorilor procesul de asociere europeană.

Asociaţia Presei Electronice APEL va produce şi difuza la posturile de televiziune regionale Meridian şi Aici TV un ciclu de opt emisiuni pe tema Acordului de Asociere şi a Zonei de liber schimb.

„Campania este una apolitică şi se va baza pe ideea confirmată în timp, inclusiv în ţările Europei Centrale şi de Est care au aderat la Uniunea Europeană, că integrarea europeană este un factor major de întărire a democraţiei, a respectului pentru drepturile omului şi libertăţile cetăţeneşti, a statului de drept, de ridicare a nivelului de trai şi modernizare a infrastructurii şi economiei în general, de promovare a toleranţei şi bunei înţelegeri între oameni şi naţiuni”, a mai spus Victor Ursu.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.