Situația din domeniul aviației civile trebuie restructurată, declarații

Mai mulți reprezentanți ai aviației civile din Republica Moldova consideră că situația din domeniu necesită o restructurare, inclusiv prin eliminarea lacunelor legale. Totodată, ar fi necesară crearea Fondului național de investiții pentru dezvoltarea sistemului educațional în domeniul aviației. În acest sens, au făcut un apel către premier și ministrul economiei pentru a fi auziți și implicați în procesul de reformare a domeniului.

Într-o conferință de presă la IPN, Alexei Rogov, președintele Asociației obștești „Global Aviation Forum”, a declarat că cea mai mare problemă în aviația civilă este pregătirea cadrelor. Crearea Fondului național de investiții pentru dezvoltarea sistemului educațional în domeniul aviației e unica soluție în acest sens și ea trebuie cât mai repede implementată.

Alexei Rogov susține că în legislația națională există mai multe lacune cu privire la aviația civilă. Profesioniștii, care ar fi trebuit să participe la elaborarea a astfel de documente, în ultimii 15 ani nu au fost consultați. Președintele „Global Aviation Forum” consideră că deschiderea unei sucursale a Organizației Mondiale a Aviației Civile Internaționale (ICAO) ar fi un pas revoluționar în preluarea experienței altor țări care au avansat în domeniul aviației civile. De asemenea, în Republica Moldova ar putea fi creat un hub aviatic, bazat pe ultimele tehnologii globale în domeniul aviației civile internaționale.

Viorel Catană, directorul general al întreprinderii de stat „Moldaeroservice”, spune că se confruntă cu lipsa cadrelor în aviația civilă, în special personalul tehnic. De asemenea, a fost micșorat volumul de lucru al întreprinderii, din cauza stopării proiectului Aviasan. Pentru a redresa situația, Viorel Catană mizează pe trei proiecte pe care intenționează să le implementeze. Este vorba de lansarea unui Centru de excelență regional care va pregăti cadre în aviația civilă. Un alt proiect vizează deschiderea unui Centru de pregătire a personalului navigant și cel de-al treilea proiect urmărește crearea unui centru tehnic pentru reparația și deservirea aeronavelor.

Zerghei Zincenco, președintele asociației de parașutiști din Republica Moldova, a transmis un mesaj celor din „aviația mare”, ca înainte să ia anumite decizii, să-i consulte și pe cei din aviația mică.

Serghei Suruceanu, pilot și inginer, declară că întreținerea aviației mici este costisitoare, piesele de schimb pentru avioane sunt aduse de peste hotare, proces care durează foarte mult și este foarte costisitor. Specialiști practic nu sunt pregătiți, tinerii nu se implică.

Eugen Costei, expert în legislația aeronautică globală, spune că experții își doresc ca experiența lor să fie luată în seamă. Dacă problema companiilor avia care au fost introduse pe lista neagră de către Uniunea Europeană, în luna aprilie a acestui an, nu va fi soluționată, se va ajunge la un colaps. „Organizația Mondială a Aviației Civile Internaționale va face un audit anul viitor și este puțin timp pentru pregătiri”, a precizat Eugen Costei.

  • Alexei Rogov despre problemele aviatiei civile si solutia
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.