Numărul de utilizatori ai serviciilor TV multicanal a înregistrat anul trecut o creştere uşoară faţă de 2011. Potrivit unui comunicat de presă al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), creşterea este determinată în special de sporirea numărului de abonaţi la serviciile TV în format digital. Timp de un an numărul acestor abonaţi a crescut cu 23,1 mii (28,8%) şi a ajuns la 103,3 mii, transmite IPN.
Numărul total al abonaţilor la serviciile TV multicanal a sporit cu 28,7 mii (11,2%) şi a depăşit cifra de 284,8 mii. Timp de un an, numărul abonaţilor la serviciile TV multicanal prin IPTV a crescut până la 46,8 mii, prin reţele satelit (DTH) – până la 7,7 mii şi prin reţele de cablu – până la 227,4 mii. Astfel, rata de penetrare a serviciilor TV multicanal la 100 de locuitori ai republicii s-a majorat cu 0,81 puncte procentuale şi a ajuns la 8%.
În perioada de raport, numărul de abonaţi la serviciile TV multicanal în format digital furnizate prin reţele de cablu a sporit, faţă de anul 2011, cu 30,1% şi a depăşit cifra de 45,9 mii, factor ce a condus la creşterea ponderii acestor utilizatori până la 79,8% în structura abonaţilor la serviciile de cablu TV. Per total, la finele anului trecut, ponderea utilizatorilor de servicii TV în format digital în structura abonaţilor la serviciile TV multicanal s-a ridicat la 36,2%, restul utilizatorilor (63,8%) recepţionează semnalul TV în format analog.
În acelaşi timp, veniturile provenite din furnizarea serviciilor TV multicanal s-au micşorat, faţă de 2011, cu 2,7% şi au alcătuit 166,8 milioane de lei. Cea mai semnificativă scădere a veniturilor – de 16,7% au înregistrat-o furnizorii serviciilor TV prin reţele de cablu, care au redus vânzările, în comparaţie cu anul 2011, până la 102,6 milioane lei. Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat al operatorilor de pe piaţa serviciilor TV multicanal s-a redus cu 12,2 puncte procentuale şi a alcătuit 51,6 lei. Practic, toţi operatorii au înregistrat un ARPU mai mic decât cifra nominalizată.
Conform datelor prezentate ANRCETI de către 130 de operatori ce activează pe această piaţă, în 2012 cele mai importante cote pe piaţa pe segmentul servicii TV multicanal au fost deţinute, în funcţie de cifra de afaceri, de SRL „Sun Communications” – 32,6%, SA „Moldtelecom” – 23,8%, SRL „Focus sat” – 7,3%, SRL „AMT” – 4,4%. Ceilalţi operatori au împărţit împreună o cotă de piaţă de 32%.