Serafim Urecheanu: Rezultatele BOP sunt o şărlătănie electorală a lui Barbăroşie
Alianţa „Moldova Noastră” (AMN) ar putea să nu treacă pragul electoral de 5% la alegerile parlamentare din 29 iulie. Barometrul de Opinie Publică (BOP), prezentat luni, 20 iulie, arată că, dacă duminica viitoare s-ar organiza alegeri parlamentare, pentru AMN ar vota doar 2,6% din respondenţi. Analistul politic Igor Boţan şi liderul AMN, Serafim Urecheanu, sunt optimişti în ce priveşte accederea formaţiunii în parlament, transmite Info-Prim Neo.
Arcadie Barbăroşie, directorul Institutului de Politici Publice (IPP), comanditarul sondajului, spune că ratingul AMN în sondaje a început să scadă încă de la alegerile din 2005. „Cred că AMN nu şi-a revăzut politicile”, a opinat Barbăroşie.
„Rezultatele BOP sunt o şărlătănie electorală a lui Barbăroşie (Arcadie Barbăroşie – n. r.). Micşorarea datelor în favoarea partidului nostru nu este deloc întâmplătoare. În pofida acestor „doleanţe” de-a lor, la fiecare scrutin noi acumulăm mult mai mult”, a spus liderul AMN, Serafim Urecheanu. „Eu i-am propus lui Barbăroşie şi echipei sale să se retragă din activitatea de a efectua sondaje, în caz că AMN accede în parlament”, a mai spus Urecheanu.
Analistul politic Igor Boţan, directorul Asociaţiei pentru Democraţie Participativă (ADEPT), membru al juriului BOP, consideră că AMN păstrează şansele să depăşească pragul electoral de 5%. „AMN se încadrează în setul partidelor care vor accede în viitorul parlament. Dacă luăm rezultatele studiului sociologic „Vox Populi”, prezentate recent şi cele ale BOP, în privinţa AMN, vedem că rezultatele se intercalează, astfel încât partidul are şanse”, a menţionat Igor Boţan.
Datele pentru BOP au fost colectate în perioada 26 iunie – 10 iulie pe un eşantion de 1534 persoane din 115 localităţi, reprezentativ pentru populaţia adultă R. Moldova (cu excepţia regiunii transnistrene). Eroarea maximă este de plus-minus 2,5%. BOP a fost organizat de Institutul de Politic Publice şi realizat de Centrul de Investigaţii Sociologice şi Marketing CBS-AXA.