Şeful RTEC susţine că regimul de economie impus transportului urban nu trebuie să afecteze călătorii

Primarul interimar al capitalei, Vasile Ursu, insistă asupra micşorării numărului de autobuze şi troleibuze care circulă la moment pe străzile din Chişinău. Potrivit argumentelor lui Ursu, expuse în cadrul şedinţei operative de luni, 7 august, de la Primărie, unităţile de transport în comun circulă cu 5-6 pasageri, ceea ce comportă mari cheltuieli neacoperite. În opinia lui Ursu, „nimic nu se va întâmpla dacă pasagerii vor mai aştepta în staţii 15-20 de minute” şi „dacă nu vom fugări troleibuzele goale”. El a atenţionat şeful Parcului Urban de Autobuze, Anatol Gheorghiţă, şi şeful Regiei Transport Electric Chişinău (RTEC), Victor Martâniuc, că ar putea să-şi piardă funcţiile dacă transportul urban va staţiona din cauza lipsei de bani pentru întreţinere. În replică, Victor Martâniuc, a declarat că sarcina primordială a autorităţilor locale nu este micşorarea numărului unităţilor de transport, dar asigurarea condiţiilor de deplasare pentru pasageri. Martâniuc susţine că RTEC deja a executat porunca lui Ursu prin sistarea activităţii a 56 de troleibuze din cele 270 existente în parc, dar mai departe nu poate merge din considerentul respectului faţă de călători. „Nu putem îndeplini poruncile orbeşte, nu putem scoate abuziv maşinile de pe rută, căci trebuie să ne gândim la populaţie şi să asigurăm calitatea deservirii pasagerilor”, a declarat Victor Martâniuc. Şeful RTEC afirmă că în orele cu flux scăzut de pasageri, numărul maşinilor se reduce de la 226 la 206-210 pentru a evita pierderile. Potrivit lui, specialiştii Regiei au elaborat rutele şi intervalele de circulaţie pentru a nu afecta populaţia. Mai mult, Martâniuc s-a arătat îngrijorat şi de soarta colectivului pe care îl conduce, afirmând că şoferii părăsesc serviciul din cauza salariului insuficient. Şeful RTEC a mai declarat că, în anul curent, Regiei i-au fost alocate doar 84 mil. lei, cu 10 mil. mai puţin decât în perioada similară a anului trecut. În condiţiile în care fondul de salarii constituie 18 mil. lei, impozitul pe valoarea adăugată - 8 mil. lei, nici măcar venitul de 10 mil. lei prevăzut în urma majorării taxelor în transportul public nu salvează întreprinderea de transport electric, susţine Martâniuc, exprimându-şi îngrijorarea de faptul că lipsa surselor financiare ar putea afecta pregătirile pentru iarnă. Potrivit acestuia, doar pentru procurarea anvelopelor de iarnă e nevoie de circa 4 mil. lei. La rândul său, Vasile Ursu a declarat că transportatorii trebuie să-şi câştige singuri existenţa, să nu mizeze pe bugetul municipal. Cu atât mai mult, susţine interimarul, cu cât o parte din banii câştigaţi merg în buzunarele taxatorilor.
  • gln martaniuc.mp3
  •     0
  • gln martaniuc2.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.