Şefa delegaţiei parlamentarilor europeni este îngrijorată de situaţia presei din R. Moldova
O ţară în care presa nu funcţionează ca o reală putere a 4-a nu poate fi considerată democratică sută la sută, a declarat marţi, 27 iunie, în cadrul întrevederii cu lideri de ONG media, şefa Biroului Delegaţiei Parlamentului European în cadrul Comitetului de Cooperare Parlamentară (CCP) UE–RM, Marianne Mikko, aflată în vizită oficială în R. Moldova, în perioada 27–30 iunie.
Solicitat de Info-Prim Neo, directorul executiv al Asociaţiei Presei Independente Petru Macovei a declarat că parlamentarul european s-a informat, din întrevederea cu societatea civilă din mass media, asupra situaţiei presei din RM şi a evoluţiilor privind asigurarea funcţionării unei prese libere în RM conform angajamentelor asumate de guvernare, exprimându-şi, în context, îngrijorarea în legătură cu situaţia acesteia.
Potrivit lui Macovei, participanţii la întrevedere au fost unanimi în ideea că declaraţiile „bune şi frumoase” ale autorităţilor nu sunt consolidate prin fapte concrete. În special, s-a subliniat că procesul de deetatizare a presei decurge anevoios şi cu derapaje de la standardele europene şi că legislaţia existentă nu asigură în deplină măsură libera funcţionare a presei. Parlamentara europeană s-a arătat interesată şi de participarea societăţii civile la dezbaterile privind ajustarea la rigorile europene a proiectului Codului Audiovizualului, votat de Parlament în primă lectură.
La întâlnirea cu preşedintele Biroului Delegaţiei PE în cadrul CCP UE–RM au mai participat reprezentanţii Centrului Independent de Jurnalism, Asociaţiei “Juriştii pentru drepturile omului”, Centrului de investigaţii jurnaliste şi Comitetului pentru Apărarea Demnităţii Umane şi Profesionale (CADUP).
Pe agenda vizitei parlamentarilor europeni, pe lângă chestiuni privind libertatea mass-media şi implementarea corectă a legislaţiei şi a procedurilor legislative, drepturile omului şi lupta împotriva corupţiei mai figurează chestiuni privind evoluţiile în procesul reglementării diferendului transnistrean, lupta împotriva traficului cu fiinţe umane, pârghiile economice exercitate de Rusia în calitate de armă politică de presiune asupra Guvernului RM etc.