Măsurile instituite pentru perioada stării de urgență ar putea fi prelungite până pe 31 decembrie. Este vorba despre extinderea termenului de aplicare a unor măsuri necesare prevenirii și controlului infecției COVID-19. Prevederile se conțin într-un proiect de hotărâre publicat de către Ministerul Finanțelor pentru consultări publice, transmite IPN.
Printre măsuri se numără menținerea achitării de către angajatorul de la locul de muncă de bază a tuturor drepturilor salariale lucrătorilor medicali detașați în cadrul instituțiilor medico-sanitare publice spitalicești destinate internării pacienților cu COVID-19. De asemenea, este vorba despre menținerea dreptului la spor lunar de compensare pentru munca prestată în condiții de risc sporit pentru sănătate în mărime de până la un salariu de bază. Se va menține și achitarea indemnizației unice în mărime de 16 mii de lei angajaților infectați cu COVID-19 ai Agenției Naționale de Sănătate Publică și instituțiilor medicale.
Totodată, se propune să fie extins, până pe 31 decembrie, termenul aferent dreptului de a prezenta certificate de origine preferențială a mărfurilor în copii (pe hârtie sau în format electronic) sau autentificate cu semnătură electronică (prezentate în copii sau în original), în vederea confirmării originii mărfii.
La fel, ar urma să fie extins termenul de aplicabilitate a unor norme legate de achizițiile publice necesare pentru prevenirea și controlul COVID-19, precum reducerea termenelor generale în cadrul licitației deschise, licitației restrânse și cererii ofertei de prețuri, utilizarea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a anunțului de participare în cazurile de extremă urgență.
Anterior, Guvernul a prelungit aplicare acestor măsuri până pe data de 30 noiembrie.