Şcolile pentru copiii cu dizabilităţi îndeamnă ONG-urile să le devină parteneri
Directorii şcolilor pentru copiii cu dizabilităţi îndeamnă reprezentanţii societăţii civile şi ai mediului de afaceri să le devină parteneri, transmite Info-Prim Neo.
În cadrul unei mese rotunde, organizată de către Direcţia generală educaţie, tineret şi sport (DGETS), directorul Şcolii speciale nr.12 pentru copiii hipoacuzici din Chişinău, Nina Rusu, a declarat că elevii au nevoie de aparate auditive şi de baterii, care sunt schimbate practic în fiecare săptămână, iar alocaţiile de stat sunt insuficiente. „Este foarte greu de convins anumite organizaţii să ne devină parteneri. Unii sunt sceptici cu privire la gestionarea corectă a resurselor financiare alocate, cu toate că multe acţiuni sunt argumentate. Şi doar atunci când văd rezultatele, obţinem şi încrederea. Am mers cu mâna întinsă la mai mulţi agenţi economici, care pe parcurs ne-au devenit parteneri”, a declarat Nina Rusu.
Şeful Biroului pentru relaţii bilaterale al ambasadei SUA la Chişinău, Alfonz Markovics, a menţionat că are parteneriate cu mai multe şcoli şi că este mulţumit de această colaborare. „Cu doamna directoare Nina Rusu este foarte uşor de lucrat. Vreau să menţionez că aşteptăm şi alte posibilităţi de colaborare”, a menţionat. Alfonz Markovics.
Specialistul principal în problemele învăţământului special şi educaţiei incluzive pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale din cadrul DGETS, Maria Povorozniuc, a explicat că promovarea practicilor educaţionale în dezvoltarea parteneriatului cu societatea civilă va facilita incluziunea educaţională. „Consolidarea parteneriatului social între instituţiile de învăţământ şi ONG-uri va promova educaţia incluzivă. Parteneriatele sunt o sursă foarte necesară pentru instituţiile de învăţământ preuniversitar. Până în prezent 14 ONG-uri au încheiat contracte cu DGETS cu scopul de incluziune socială a copiilor cu dizabilităţi”, a declarat Maria Povorozniuc.
Potrivit datelor DGETS, în instituţiile din Chişinău studiază 232 de copii cu deficienţe de văz, 162 de copii cu deficienţe auditive, 502 copii cu deficienţe mentale şi 305 cu deficienţe de vorbire.