Suma virată în plus la Bugetul asigurărilor sociale de stat (BASS), adică tot ce s-a calculat peste contribuţia individuală, se va rambursa persoanei asigurate în baza cererii-tip depuse la subdiviziunea teritorială din raza de domiciliu. Acest lucru va fi posibil din luna februarie a fiecărui an. La cererea-tip se va anexa în mod obligatoriu copia documentului de identitate a persoanei asigurate, transmite IPN cu referire la o decizie aprobată de Guvern.
Persoanele asigurate în sistemul public de asigurări sociale vor obțin acces la datele lor personale prin eliberarea de către Casa Naţională de Asigurări Sociale a extrasului de cont, pe suport de hârtie sau în mod electronic, şi accesând contul curent în sistemul Informațional ACCES CPAS.
Până acum, determinarea și rambursarea sumei virate în plus la Bugetul asigurărilor sociale de stat dura până la trei ani. Însă, lansarea sistemului informațional de acces la contul curent al contribuabilului şi alte modernizări operate în sistemul public de asigurări sociale a făcut posibil ca această procedură să se fie efectuată mai simplu și în timp mai restrâns.