S-a dat startul concursurilor „Marca comercială a anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calitățiiˮ

Cererile de participare la concursurile „Marca comercială a anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calitățiiˮ vor fi recepționate  începând de astăzi și până pe 31 martie. Pachetul de prezentare poate fi trimis până pe 14 aprilie. La o conferință de presă la care s-a dat startul concursurilor, Camera de Comerț și Industrie a prezentat noutățile ediției curente, printre care și  nominalizarea Marca comercială care ține de promovarea locurilor de muncă prietenoase familiei, transmite IPN.

Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie, a remarcat că prin intermediul acestor concursuri vor fi susținute și promovate mărcile comerciale autohtone și proprietatea intelectuală. Vor fi acordate anumite facilități la serviciile Camerei, dar și Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) care vizează promovarea mărcii comerciale la diferite traininguri, seminare. Anul trecut la concurs au participat 100 de mărci, dintre care 79 au fost declarate învingătoare. „În Republica Moldova avem multe inovații, branduri naționale care necesită să fie promovate în cadrul acestui eveniment”, a spus președintele Camerei de Comerț și Industrie.

Premiul Mare este Mercurul de Aur. Apoi Mercurul de Aur statueta pentru nominalizarea INTER, liderul anului, reputație și încredere, export, rebranding și IMM-ul favorit al anului.

Eugeniu Rusu, director general al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, a subliniat că tot mai mulți producători sunt conștienți de importanța protejării mărcilor comerciale. În 30 de ani de activitate a Agenției au fost depuse cereri de acordare a protecției pentru peste 148 de mii de mărci. „Încurajez agenții economici care au marcă comercială înregistrată și valabilă pe teritoriul Republicii Moldova să participe la concursul „Marca comercială a anului”. Participarea la acest concurs poate oferi titularilor de mărci comerciale o oportunitate de a-și promova afacerea și de a-și evidenția marca comercială în fața unei audiențe mai largiˮ, a menționat directorul AGEPI.

Natalia Cheptea, inspector principal al Direcției educație anticorupție, Centrul Național Anticorupție, a anunțat extinderea categoriei de subiecți care ar putea să participe la concurs. „Dacă până în prezent, conform reglementărilor prevăzute în regulament, participă exponenții businessului mare, mic și mijlociu, am extins această categorie pentru întreprinderile municipale și societățile pe acțiuni care dețin capital de stat în aceste companii”, a declarat inspectorul principal.

Câștigătorii vor fi prezentați în luna iunie în cadrul Galei Businessului Moldovesc.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.