În primul an de funcţionare, toţi cei 82 de operatori ai Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112 au fost instruiți pentru a asigura buna funcționare a serviciului nou creat. Ionel-Sorinel Vasilcă, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din România, instituţie care este parteneră în implementarea Serviciului 112 în Moldova, a menționat că Serviciul 112 din Moldova este dotat cu cele mai înalte tehnologii existente la nivel global, transmite IPN.
Într-o conferință de încheiere a proiectului de sprijin pentru instituirea Serviciului 112, Ionel-Sorinel Vasilcă a menționat că operatorii au fost învățați cum să comunice în situații de stres și cum să le gestioneze. De asemenea, au fost instruiți privind întrebările standard pe care să le pună apelanților pentru a asigura o acuratețe a informației colectate și cum să asigure comunicarea între instituții.
Vitalie Tarlev, secretar de stat la Ministerul Economiei și Infrastructurii, a declarat că Suedia și România au fost alături de Republica Moldova și până la implementarea Serviciului 112, împărtășind din experiența lor și din bunele practici.
Ambasadoarea Suediei în Republica Moldova, Anna Lyberg, a menționat că Serviciul 112 este un unul important pentru a salva vieți în situații de urgență. 112 este numărul unic de urgență în toate țările europene, iar implementarea acestui serviciu și în Moldova este în conformitate cu Acordul de Asociere.
Directorul Agenției României de cooperare pentru dezvoltare, Cătălin Harnagea, s-a referit la experiența țării sale, spunând că este utilă în implementarea acestui serviciu în Republica Moldova. 112 este un instrument care permite o reacție mai rapidă în situații de urgență.
Liviu Oboroc, directorul Serviciului 112 din Republica Moldova, a menționat că se atestă o creștere a numărului celor care apelează direct la 112. Respectiv, tot mai puțini oameni apelează cele trei numere tradiționale de urgență, pentru a solicita intervenția poliției, pompierilor sau o ambulanță. Liviu Oboroc a mai comunicat că, în anul viitor, în școli vor fi desfășurate campanii de informare. Elevii vor fi instruiți cum și când să apeleze Serviciul 112, pentru a reduce numărul apelurilor non-urgente.