Rezultatele elevilor depind de nivelul de studii al părinţilor şi profesorilor

Performanţa elevilor din mediul urban este mai înaltă decât a celor din mediul rural, iar rezultatele elevilor din instituţiile private sunt mai înalte decât ale celor din instituţiile publice. Totodată, fetele înregistrează, în medie, rezultate mai bune decât băieţii la învăţământ. Diferenţa este mult mai pronunţată în clasa a IX-a, decât în clasa a IV-a, arată datele unui studiu care a evaluat absolvenţii din clasele a IV şi a IX la disciplinele matematică, limba română şi limba rusă, transmite IPN.

Studiul a fost elaborat în cadrul Proiectului Reforma Învăţământului în Moldova (PRIM) şi implementat cu suportul financiar al Băncii Mondiale. Obiectivul a fost de a îmbunătăţi sistemul de evaluare a elevilor şi creşterea reuşitei elevilor din şcolile beneficiare la examene până în 2018.

„Studiul a constatat că performanţa elevilor care au avut un profesor cu un grad didactic mai înalt este mai bună decât a celor care au avut un profesor cu un grad didactic mai jos, iar elevii care provin din familii cu un nivel de bunăstare socio-economică mai înalt au înregistrat rezultate semnificativ mai bune în cadrul evaluărilor naţionale, a menţionat ministra educaţiei, Corina Fusu, în cadrul unui briefing de presă.

Totodată, performanţa elevilor depinde de nivelul de studii al părinţilor, de faptul dacă părinţii muncesc peste hotare, de faptul dacă părinţii sunt angajaţi în câmpul muncii şi de domeniul lor de activitate. Astfel, s-a constatat că rezultate mai bune înregistrează elevii ai căror părinţi au studii superioare, sunt încadraţi în câmpul muncii şi activează în domeniile pedagogiei, medicinii sau a business-ului.

„Conform studiului, rezultatele elevilor care au acces la calculator sunt semnificativ mai bune faţă de gradul de realizare a testelor elevilor care nu au acces la calculator. Diferenţa este de circa 12%”, a adăugat ministra.

Studiul exprimă un indicator realizat de Ministerul Educaţiei în rezultatul căruia vor fi debursate încă 2 milioane de dolari. De asemenea, pentru a urmări performanţa în dinamică a elevilor, Ministerul Educaţiei are sarcina de a asigura participarea elevilor din Republica Moldova la diverse evaluări naţionale şi internaţionale pentru ca să întreprindă acţiuni de modernizare a sistemului educaţional.

În cadrul studiului au fost prelucrate peste 30 de mii de teste ale elevilor din clasa a IV-a şi peste 29 de mii din clasa a IX-a.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.