Reglarea debitelor de agent termic nu este o soluţie de reducere a costurilor, Termocom
Angajaţii SA „Termocom”, în comun cu gestionarii fondului locativ, au verificat, în perioada 1-10 februarie, mai multe apartamente, proprietarii cărora au semnalat probleme privind calitatea încălzirii spaţiilor locative, transmite Info-Prim Neo.
Din 17 adresări ale consumatorilor către serviciile distribuţie din sectoare s-a constatat că responsabilii de bloc au limitat debitele de agent termic, astfel reducându-se gradul de confort termic din locuinţe, iar problemele privind asigurarea cu apă caldă menajeră ţin de dificultăţile tehnice din sistemul ingineresc intern al blocurilor locative.
În contextul în care pe parcursul sezonului de încălzire au fost constatate mai multe cazuri de reglare excesivă a debitelor de agent termic din partea responsabililor de contor în detrimentul confortului termic din apartamente, Termocom comunică că unica metodă de reducere a costurilor încălzirii apartamentelor este sistarea totală a energiei termice pe o perioadă de 4-6 ore, în zilele însorite, când temperatura aerului exterior este mai mare de +8 grade Celsius.
Alte metode practicate de responsabilii de contoare, de regulă provoacă încetarea încălzirii apartamentelor amplasate mai departe de nodul de comandă şi, în consecinţă, nemulţumirea locatarilor faţă de calitatea serviciilor acordate.