Air Moldova, timp de şase luni, depune toate eforturile pentru a face față acestei crize fără precedent şi luptă, în egală măsură, atât pentru a evita propriul faliment, cât și pentru a-și onora pe deplin obligațiunile față de pasageri. Este răspunsul companiei la acuzaţiile aduse ieri, 12 august, de către deputata PAS, Galina Sajin, care a spus că transportatorul aerian nu-și onorează angajamentele față de călători.
„Tindem să menționăm, criticile prenotate au fost înaintate de persoane care sunt departe de industria aviației civile și, probabil, nu conștientizează efortul titanic pe care trebuie să-l depună astăzi o companie aeriană pentru a supraviețui. Efortul Air Moldova este și mai semnificativ, odată ce structurile guvernamentale, de la începutul pandemiei, nu au inițiat nici măcar o discuție asupra unui eventual suport al statului pentru aviația civilă, aflată în stare muribundă”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Air Moldova notează că, în condiţiile pandemiei, managementul companiei putea urma doar două scenarii: primul – returnarea banilor la nu mai mult de 30% din pasageri, după care, inevitabil, urma falimentul companiei şi, cel de-al doilea scenariu – depunerea efortului maxim pentru a continua propria activitate și a onora obligațiunile față de 100% pasageri, în pofida propriilor pierderi.
Potrivit companiei, un deputat din Parlamentul Republicii Moldova ar fi corect să vină cu un proiect de lege pentru susținerea sectorului economic în această perioadă dificilă pentru toată lumea. „În timp ce unii vin cu critici, Air Moldova continuă să realizeze o activitate corectă, își onorează obligațiile în deplină măsură față de bugetul de stat și față de pasageri, efectuând zboruri și transportând călătorii în maximă siguranță”, notează compania.
La un briefing de presă, deputata PAS, Galina Sajin, a declarat că a fost sesizată de oameni care îşi cumpără bilete avia. Aceștia s-au plâns că zborurile sunt anulate în legătură cu restricţiile de circulaţie şi nu reuşesc să-şi recupereze banii investiţi. În schimbul banilor achitaţi pentru zborurile anulate, oamenilor li se propune rambursare taxelor aeroportuare şi vouchere cu titlul de unică folosinţă. Și agenţiile de turism acuză compania că vinde bilete intenţionat, chiar dacă se cunoaşte din start că cursele nu vor avea loc.