Război pentru rutele de microbuz din capitală
Mai multe companii acuză primarul şi viceprimarul de ramură din Chişinău, dar şi Direcţia transport public şi căi de comunicaţie, de protejarea corupţiei şi blocarea activităţii microbuzelor, transmite Info-Prim Neo.
„Elementul de bază al acestei piramide financiare îl constituie „locul pe rută”, pentru care se percep taxe considerabile de la simpli transportatori şi şoferi, câte 3- 8 mii de euro de la fiecare”, a spus marţi, 23 iunie, la o conferinţă de presă Oleg Alexa, vicedirectorul „Taxi-service Plus” SRL.
Potrivit participanţilor la conferinţă – printre aceştia şi reprezentanţi ai firmelor „Ruta- Prim”, „Fatima Morari”, Ivas-auto” – primarul Dorin Chirtoacă şi viceprimarul Nistor Grozavu adoptă diverse dispoziţii ilegale prin care transmit rutele agenţilor economici în afara procedurilor de concurs.
Ei au mai spus că primarul, depăşind atribuţiile de serviciu, a emis la data de 27 mai o dispoziţie prin care ilegal a anulat rezultatele concursului.
„Pentru a încuraja în continuare vânzarea „locurilor pe rută” primarul a „dat valoare juridică” unei decizii din anul 2000. Aceasta nu mai putea fi aplicată începînd cu anul 2003, deoarece contravine în totalitate prevederilor actelor legislative şi normative aprobate de Parlament şi Guvern. Prin această dispoziţie, primarul, de fapt, a dispus că pe teritoriul mun. Chişinău în domeniul transportului nu se aplică legislaţia Republicii Moldova, dar numai o decizie a organului local din 2000 prin care s-a încercat de a legifera mecanismul ilegal”, a menţionat Oleg Alexa.
Regulamentul pentru transportarea pasagerilor şi a bagajelor în transportul public urban este mărul discordiei de mai multă vreme. Documentul în cauză a fost propus spre aprobare de consilierul Oleg Onişenco fără a fi coordonat cu oficialii direcţiei de profil şi a fost dur criticat de către primar şi mulţi consilieri municipali, după care a fost remis spre reperfectare în direcţia şi comisia de profil, odată cu anularea rezultatelor concursului.
Viceprimarul Nistor Grozavu susţine că pretenţiile primarului faţă de regulament erau în favoarea transportatorilor. „Noi nu suntem împotriva unui concurs, dar dorim ca acesta să fie organizat în baza legii. Regulamentul nu a fost înaintat din partea executivului şi era împotriva transportatorilor. Totodată, acesta contravine unor hotărâri importante ale executivului. Iniţierea concursului şi aprobarea regulamentului a fost efectuată seara târziu, fără participarea reprezentanţilor a trei fracţiuni din CMC (PL, PLDM, AMN)”, a spus Grozavu.
Potrivit viceprimarului, Dorin Chirtoacă a cerut scoaterea limitării perioadei de exploatare a unităţilor de transport şi evaluarea lor numai în baza testării tehnice. Pentru că regulamentul şi concursul au fost anulate, primarul era în drept să numească pe unele rute administratori pe termen provizoriu, a explicat Grozavu.
„Nemulţumirea lui Oleg Alexa este dictată de situaţia din întreprinderea „Taxi service Plus”, spune Grozavu. Conducerea SRL s-a declarat succesoare a fondatorului ÎM „Taxi-service” şi a început eliberări din funcţii. Apoi s-a descoperit că aceste întreprinderi n-au nimic comun între ele. Şi fiindcă mulţi angajaţi au venit la Primărie să-şi ceară drepturile, Alexa vine cu învinuiri nefondate împotriva Primăriei”, a declarat Grozavu.
Viceprimarul a reiterat ideea că un concurs pentru rutele de microbuz va fi organizat în baza legii numai după aprobarea noului regulament, care va corespunde legislaţiei în vigoare.
-
oleg alexa impotriva primariei.mp3
- 0