Punctul de Informare pentru Comerțul Extern a fost inaugurat de Serviciul Vamal

Punctul de Informare pentru Comerțul Extern, destinat companiilor implicate în comerțul internațional de mărfuri și participanților la traficul transfrontalier, a fost inaugurat astăzi de Serviciul Vamal în parteneriat cu Programul USAID Reforme Structurale în Moldova. Astfel toți cei care au întrebări legate de procedurile vamale sau întâlnesc dificultăți în această privință sunt îndemnați să apeleze la numărul de telefon: +37322788888, 24/24. Punctul de informare a fost creat în cadrul Centrului unic de apel al Serviciului Vamal prin reformarea acestuia în conformitate cu cele mai înalte standarde ale Uniunii Europene, transmite IPN.

Olesea Pușcașu, șef al secției relații publice din cadrul Serviciului Vamal, a spus că punctul de informare este lansat pentru ca vameșii să fie mai aproape de cetățeni și de mediul de afaceri. La baza creării punctului au stat angajamentele internaționale asumate de către Republica Moldova pe lângă Organizația Mondială a Comerțului și în Acordul de Asociere cu UE (DCFTA).

Până acum, Centrul de apel a fost la dispoziția celor interesați de luni până sâmbătă, de la ora 08.00 până la ora 21.30, prin intermediul unui operator. De astăzi, punctul de informare activează nonstop și are cinci operatori profesioniști. În viitorul apropiat, operatorii vor putea să ofere răspunsuri și prin intermediul unui chat.

Sergiu Burduja, directorul general al Serviciului Vamal, a spus la inaugurare că până acum centrul de apel primea peste 300 de apeluri săptămânal, iar solicitanții nu reușeau să obțină informația necesară. Acum toți cei interesați de anumite prevederi vamale, de regimurile și destinațiile vamale, de acte permisive, pot contacta Serviciul Vamal, direct, la orice oră, din orice colț al lumii.

La rândul său, directorul Programul USAID Reforme Structurale în Moldova, Douglas Muir, a declarat: „Ne bucură și ne onorează faptul că USAID a reușit să contribuie la inaugurarea Punctului de Contact pentru Comerț Extern, ceea ce înseamnă că Republica Moldova a mai îndeplinit una dintre obligațiile sale față de OMC și UE. Astfel, se vor crea, în primul rând, condiții mai bune pentru agenții economici, care vor avea posibilitatea să obțină răspunsuri operative non-stop la întrebările ce pot apărea în cadrul operațiunilor de export-import și, totodată, prin modernizarea Centrului de Apel, vor putea beneficia de servicii informaționale de calitate și toți cetățenii interesați”.

  • Olesea Puscasu despre punctul de informare
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.