Publicitatea sexistă ar putea fi sancţionată cu până la 10 mii de lei. Un proiect de lege în acest sens este iniţiat de către Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei prin care se propune interzicerea publicităţii sexiste. Potrivit autorilor proiectului, domeniul publicitar este problematic deoarece s-au constatat încălcări grave cu referire la conţinutul unor publicităţi în care apar femeile, transmite IPN.
Autorii menţionează că este vorba despre publicitatea stradală care prezintă denigrator imaginea femeii, utilizând feminitatea în calitate de obiect sexual şi promovând stereotipuri care limitează drepturile femeii. La nivel european, publicitatea sexistă este, de asemenea, condamnată, reflectându-se prin adoptarea mai multor instrumente internaţionale ce reglementează domeniul drepturilor omului.
Solicitată de IPN, directoarea executivă a Clubului Politic al Femeilor 50/50, Ecaterina Mardarovici, a spus că este nevoie de un instrument care ar reglementa domeniul publicitar. „În ultimii ani, asistăm la publicitate cu un accent foarte sexist care creează o imagine umilitoare în raport cu femeia”, susţine activista.
Ecaterina Mardarovici s-a referit la Rezoluţia Parlamentului European privind impactul marketingului şi al publicităţii asupra egalităţii dintre femei şi bărbaţi care stipulează că publicitatea care transmite mesaje discriminatorii şi degradante din perspectiva de gen, precum şi toate tipurile de stereotipuri de gen constituie un obstacol în calea realizării unei societăţi moderne şi egalitare.
Autorii proiectului de lege propun să fie modificat un articol din Codul Contravenţional prin care publicitatea sexistă să fie sancţionată cu amendă de la 400 la 3000 de lei pentru persoanele fizice, de la 4000 la 8000 de lei pentru persoanele cu funcţie de răspundere şi cu amendă de la 8000 la 10000 de lei pentru persoanele juridice.
Anterior, mai mulţi enoriaşi şi preoţi au organizat proteste cerând guvernării să fie interzisă publicitatea sexistă.