Publicitatea ascunsă, la vedere

Iniţiativa Civică pentru Transparenţă Financiară în Alegeri a elaborat un plan de monitorizare a publicităţii ascunse în presă. Daniela Terzi-Barbăroşie, directorul Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare, coautor al proiectului, a prezentat, luni, în cadrul unei discuţii publice cele 7 criterii după care vor fi evaluate instituţiile mass-media pe durata campaniei electorale pentru alegerile din 28 noiembrie, transmite Info-Prim Neo. Vor fi calificate ca fiind publicitate ascunsă: apariţiile nefondate ale concurentului electoral într-un material ce nu ţine de campania electorală sau fabricarea de condiţii pentru a asigura apariţia unui candidat; repetarea de mai multe ori a unui anumit material; punerea într-o anumită lumină a unui candidat în funcţie de dorinţa jurnalistului; situaţiile în care un jurnalist va permite unui candidat să-şi aleagă tema de discuţie în cadrul unei emisiuni, dezbatere sau în cadrul unui interviu etc. Daniela Terzi-Barbăroşie a remarcat că de multe ori specificarea ,,Publicitate electorală” apare la finalul materialului şi e scris mărunt sau ilizibil, iar acest lucru constituie o încălcare a normelor electorale. Iniţiativa Civică pentru Transparenţă Financiară în Alegeri este implementată de către Centrul de Resurse pentru Drepturile Omului (CreDO) şi Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD), cu susţinerea Fundaţiei Internaţionale pentru Sisteme Electorale (IFES). Observatorii proiectului vor monitoriza şi cât de transparente vor fi rapoartele financiare ale partidelor politice.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.