Partidul Socialiștilor lansează campania „Interesul național – o prioritate pentru PSRM”. Potrivit liderilor formațiunii, e timpul ca Moldova să nu mai urmeze o agendă străină, dar să se ghideze de interesul național, transmite IPN.
Igor Dodon, președintele PSRM, a declarat în cadrul unei conferințe de presă, că pe parcursul anilor de independență, diferite guvernări au abordat o agendă străină. „A venit timpul să luăm pe cont propriu decizii despre viitorul țării. A venit timpul să punem ca prioritate interesul nostru național”, a spus Igor Dodon. Liderul socialiștilor crede că majoritatea cetățenilor sunt de acord cu acest lucru.
Membrul Comitetului Executiv al PSRM, Vlad Batrincea, a declarat că temelia campaniei de promovare a interesului național este independența, suveranitatea și neutralitatea Republicii Moldova. „Fundamentul juridic a acestui stat, aspectele legate de statalitate, suveranitate și independență vor fi subiectul principal al acestei campanii. Împreună cu societatea și cu toți cei interesați vom elabora un șir de propuneri și acțiuni menite să consolideze și să dezvolte statalitatea și suveranitatea Republicii Moldova ”, a adăugat Batrîncea.
El spune că în cadrul campaniei va fi propusă o unică abordare, și anume contracararea oricărei inițiative de subminare a statalității și suveranității Republicii Moldova. Or, consideră el, Moldova nu trebuie să fie un instrument în jocurile politice și nici o forță din afara țării nu poate impune Republicii Moldova propria viziune asupra viitorului țării.
Olga Cebotari, membră a Comitetului Executiv al PSRM, este de părere că o politică externă a statului trebuie să prevaleze doar interesul național, asta nu va permite dezbinarea societății. Procesul de negociere privind aderarea la UE trebuie să fie în beneficiul și ținând cont de interesul național al țării, dar nu de dragul conjuncturii geopolitice sau al interesului electoral.
În cadrul campaniei vor avea loc întrevederi cu cetățenii, editarea și distribuirea ziarului „Socialiștii”, dar și spoturi care vor promova campania.