„O acțiune care favorizează producătorul extern și care aduce în pragul falimentului producătorul autohton”, astfel califică deputații PSRM refuzul președintei Maia Sandu de a promulga modificările la legea privind comerțul interior. Potrivit reprezentanților PSRM, nepromulgarea amendamentelor îi va determina pe producătorii noștri să-și sisteze activitățile, iar marile lanțuri de magazine vor fi pline doar cu produse de import, notează IPN.
Președinta Sandu a transmis Parlamentului spre reexaminare un proiect de modificare a legii privind comerțul interior, argumentând că documentul ar duce la creșterea prețurilor și ar încalca angajamentele asumate de țara noastră prin Acordul de Asociere. Dar deputații PSRM au o altă părere.
„Este o decizie care va duce la nimicirea producătorului autohton, noi deja suntem dependenți de importul produselor alimentare, mă refer la produse lactate, sucuri, iar prin această decizie devenim complet dependenți de import. Riscăm ca producătorul autohton să-și sisteze activitățile, să producă doar pentru necesități personale și atunci producătorii străini ne vor dicta prețurile”, a spus deputatul PSRM Petru Burduja, în cadrul emisiunii „Acces Direct” de la NTV Moldova.
Potrivit socialiștilor, Maia Sandu ar promova interesele producătorilor din alte state în detrimentul celor autohtoni. „Nepropmulgarea legii privind comerțul interior, și în general, tot ce se întâmplă acum la președinție este un model clasic de guvernare a țării din exterior. Producătorii agricoli trebuie să înțeleagă că acum vocea lor nu mai contează pentru instituția prezidențială. Oamenii care au așteptat să-și vândă produsele de sezon au rămas fără surse în plină pandemie”, a spus deputatul PSRM Vladimir Odnostalco.
Amendamentele la legea privind comerțul interior, aprobate de majoritatea PSRM-Șor, obliga unitățile comerciale să ofere producătorilor autohtoni 50% din suprafața rafturilor. De asemenea, potrivit legii, reducerile solicitate de rețelele de magazine nu puteau fi mai mari de 10% din prețul de vânzare al produsului.