Promovarea mărcilor comerciale devine un punct forte şi în strategiile companiilor moldoveneşti
Şaizeci şi şapte de companii au devenit învingătoare la concursul „Marca comercială a anului 2009”, transmite Info-Prim Neo.
Concursul este desfăşurat de Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) în colaborare cu Asociaţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) şi are drept obiectiv promovarea mărcilor de produse şi imaginii companiilor autohtone. Iar totalurile acestuia se fac tradiţional în cadrul expoziţiei „Fabricat în Moldova, evenimentul de bilanţ al anului antreprenorial.
37 din cele 67 de companii învingătoare s-au învrednicit de marele premiu Mercurul de aur, care le-a fost înmânat de premierul Vlad Filat, prezent la ceremonia de desemnare a câştigătorilor.
Prim-ministrul a felicitat agenţii economici, menţionând că ei au făcut faţă provocărilor crizei, dar şi altor provocări ce au marcat anul 2009, nu şi-au stopat activitatea, lansând noi produse.
El a reiterat că guvernul va lucra şi în continuare pentru crearea unor condiţii favorabile activităţii de întreprinzător, exprimându-şi speranţa că împreună, guvernul şi mediul de afaceri, vor face ţara mai prosperă şi viaţa cetăţenilor ei mai fericită.
Preşedintele CCI, Gheorghe Cucu, a spus că într-o economie de piaţă, unde concurenţa e puternică, iar lupta se duce pentru fiecare client, marca comercială e cea care influenţează alegerea consumatorului. Pe parcursul celor 7 ediţii anterioare ale concursului au fost menţionate 160 de mărci comerciale din 600 de proiecte prezentate de agenţi economici din 14 raioane ale ţării şi din municipiile Bălţi şi Chişinău. Toate aceste mărci sunt astăzi binecunoscute şi apreciate de cumpărători.
Printre învingătorii ediţiei din acest an a concursului sunt agenţi economici cu experienţă, dar şi întreprinderi care au apărut pe piaţă în ultimii ani.
„Prim-ministrul m-a întrebat a câta oară ieşim noi învingători în concursul acesta. Pare-se, în tot anul, dar, oricum avem emoţii, concurenţa e mare şi premiul înseamnă o recunoaştere a muncii angajaţilor noştri, - spune Valentin Bodiul, director al combinatului de vinuri Cricova. - Am avut probleme cu piaţa rusă, le-am depăşit, nici un consumator rus, nici Onişcenco, n-o să poată spune ceva de rău despre produsele noastre. Sunt optimist şi dacă scapă viile noastre de îngheţurile acestea, sperăm să majorăm volumul de producţie pe anul curent cu cel puţin 30 la sută”, a relevat Bodiul.
„Anul care a trecut a fost unul bun pentru compania noastră, am implementat tehnologii noi, serviciile de internet pe care le prestăm s-au îmbunătăţit esenţial. Avem puncte de prezenţă în cele mai mari centre din Europa – Bucureşti, Amsterdam, Londra. Recent, am finalizat lucrările de interconectare cu o companie americană. Astfel că toţi utilizatorii noştri vor fi mulţumiţi de serviciile prestate. Avem un colectiv tânăr, plin de idei, cutezător. Sper în viitorul companiei noastre”,- a spus directorul administrativ al companiei StarNet, Vladimir Machedon.
O noutate a concursului a fost instituirea a două burse nominale „Marca comercială a anului” în mărime de 1000 lei lunar ( din banii agenţilor economici) pentru studenţii talentaţi din familiile care o duc greu. Acestea au fost acordate Nataliei Botnariuc, studentă la Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice (clasa pian) şi lui Pavel Ungureanu de la Academia de Poliţie Ştefan cel Mare, el fiind al optulea copil dintr-o familie numeroasă de 19 copii din satul Căpriana, raionul Străşeni.