Promotorii programelor gender invocă o implicare mai activă a mass-media
Mass-media trebuie să fie motorul care propulsează schimbarea mentalităţii populaţiei cu referire la egalitatea gender, a declarat managerul internaţional al Programului UNIFEM „Promovarea egalităţii de gen în politicile şi planurile naţionale de dezvoltare”, Ulziisuren Jamsran, în cadrul trainingului de instruire în materie de gen pentru jurnalişti de luni, 8 octombrie.
Potrivit organizatorilor, scopul instruirii constă în aprofundarea cunoştinţelor în materie de gen, perfecţionarea deprinderilor de abordare ale acestora în presă. În cadrul exerciţiului, condus de experţi din Kârgâstan şi Moldova, jurnaliştii au fost informaţi despre concepţia şi stereotipurile legate de gen. S-au familiarizat cu legislaţia naţională şi mecanismele internaţionale de asigurare a drepturilor şi şanselor egale pentru bărbaţi şi femei, au analizat dimensiunea gender reflectată în mass-media din R. Moldova.
Consilierul ministrului Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului, Vasile Croitoru, a declarat în deschiderea programului că R. Moldova este un caz specific în ceea ce priveşte problematica gender. La moment, este dificil de spus care este factorul primordial al discriminării de gen – percepţia socială, bazată pe prejudecăţi şi stereotipuri, sau specificul economiei naţionale şi migraţia, a menţionat Vasile Croitoru.
Programul de instruire pentru jurnalişti este organizat de către Ministerul Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului, în colaborare cu Fondul Naţiunilor Unite de Dezvoltare pentru Femei (UNIFEM), cu susţinerea financiară a Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare Internaţională (SIDA).