Ministerul Economiei și Infrastructurii propune pentru consultări publice proiectul hotărârii Guvernului „Cu privire la organizarea şi funcționarea piețelor”. Potrivit proiectului, piețele se creează în baza deciziei consiliului local. Piaţa este administrată de către administratorul pieţei, care poate fi nemijlocit autoritatea administraţiei publice locale sau un agent economic. Administratorii pieței, de comun acord cu autoritatea administrației publice locale, va elabora regulamentul pieței în conformitate cu Regulamentul-tip aprobat de Guvern, transmite IPN.
Locurile de vânzare în pieţele agroalimentare şi cele mixte vor fi acordate în mod prioritar producătorilor agricoli autohtoni, în baza certificatului de producător, eliberat de către primarul localităţii. Locurile de vânzare pentru producătorii locali vor fi de minimum 50% din suprafață comercială în piețele agroalimentare şi, respectiv, 30% în piețele mixte.
Alte norme inovative cuprinse de proiectul supus dezbaterilor vizează obligativitatea utilizării „cartelei comerciantului”, aplicabilitatea căreia vine să eficientizeze eforturile depuse întru diminuarea comerţului neautorizat.