Programul de susţinere a mass-mediei în asigurarea egalităţii de gen dă roade după ce autoevaluarea instituţiilor de presă participante a demonstrat că numărul de materiale cu protagoniste femei este în creştere. Pe de altă parte, numărul de materiale care ar relata despre migraţie rămâne în continuare foarte mic. Asociaţia Presei Independente (API), cea care implementează programul, a organizat masa rotundă cu tema: „Asigurarea echilibrului de gen în mass-media şi mediatizarea femeilor migrante” în cadrul căreia au fost prezentate rezultatele celor 30 de instituţii mass-media implicate în program, transmite IPN. Agenţia de presă IPN este parte a programului şi, deşi încă are carenţe la capitolul asigurării egalităţii gender, este una dintre instituţiile care înregistrează reuşite la acest capitol.
Petru Macovei, directorul executiv al API, a declarat la deschiderea mesei rotunde că scopul proiectului dat nu este de a obţine o vizibilitate mai mare a femeilor în materialele de presă, ci de a obţine un echilibru de reprezentare a femeilor şi bărbaţilor.
Vasile Cantarji, coordonatorul procesului de autoevaluare, a comunicat că în perioada septembrie – martie, de când se desfăşoară proiectul, au fost evaluate circa 50 de mii de materiale, iar circa jumătate din acestea au fost difuzate de presa online. În luna martie, peste 20% din materiale au protagoniste femei, totuşi, peste 50% reprezintă bărbaţi. Dar procentajul din luna precedentă este deja mai mare comparativ cu lunile anterioare. Per total, se înregistrează un procentaj de 19% de materiale cu protagoniste femei. Cea mai bună performanţă în continuare o are presa scrisă, unde circa 26% din materiale au protagoniste femei. Tradiţional, domeniul politic rămâne cel mai puţin reprezentat de femei. Însă un indicator pozitiv este faptul că şi în acest domeniu se înregistrează o uşoară creştere.
Loretta Handrabura, expertă care a analizat materialele din punct de vedere calitativ, a spus că instituţiile media oferă deja un discurs care tinde să fie echilibrat la gen. Totodată, disparităţile de gen se atestă la ambii poli mediatici – emiţător şi receptor - identificându-se situaţii când chiar femeile invitate la emisiuni nu acceptau să li se feminizeze funcţia etc.
Olga Nicolenco, expertă în problematica egalităţii gender, a menţionat că din ceea ce a observat, şi jurnaliştii acţionează ca majoritatea oamenilor. Astfel, unii sunt cu „mintea mai deschisă” şi acceptă că stereotipurile de gen dăunează, alţii însă continuă să le promoveze.
Programul de susţinere a mass-mediei în asigurarea egalităţii de gen este realizat de API cu suportul Programului ONU „Femeile în politică”.