Tamara Plămădeală, avocat parlamentar pentru drepturile copilului, a spus că este necesar ca factorii de decizie să intervină cât mai urgent asupra revizuirii programei şcolare actuale care este prea teoretizată. În opinia avocatului, programa modificată trebuie să corespundă necesităţilor reale ale elevilor în vederea adaptării lor la un mod de viaţă independent. Declaraţiile în acest au fost făcute în cadrul unei mese rotunde „Programa şcolară încărcată şi consecinţele acesteia asupra sănătăţii elevilor", transmite Info-Prim Neo. Potrivit avocatului, programa şcolară actuală marginalizează unii elevi. Aceasta în cazul când unii copii ii au capacităţi scăzute de a asimila materia şcolară. De asemenea, elevii învaţă multă teorie şi fac mai puţină mişcare fizică, în educaţie predomină cunoştinţele de tip academic. „Orarul elevilor este supraîncărcat, multă materie studiată nu este în interesul elevilor. Creşte numărul copiilor cu boli cronice la sistemul nervos şi la ochi. Copii sunt nevoiţi să înveţe câte 12 ore pe zi, nearealizând dreptul lor la odihnă şi la joacă”, spune avocatul. Nadejda Velişco, consultant principal al direcţiei de analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor din cadrul ministerului Educaţiei, a spus că această cerinţă de revizuire a programei şcolare este deja a treia. Ultima modificare efectuată a avut un impact pozitiv asupra elevilor. Potrivit ei, în ianuarie şi februarie 2010, vor avea loc dezbateri pe marginea noilor idei şi propuneri pentru noua programă şcolară. Lilia Oleinic, consultant al ministerului Sănătăţii, afirmă că, în rezultatul analizei rapoartelor din teritoriu prezentate de instituţiile medicale, se constată o creştere a bolilor în rândul copiilor. Spre exemplu, în anul 2008, la 1000 de elevi au fost raportate 456 de cazuri de afecţiuni cronice „Cel mai mult a influenţat asupra elevilor mediul instructiv-educativ, alimentaţia din cadrul şcolilor, asistenţa medicală acordată la şcoală, precum şi mediul în care aceştia învaţă. Potrivit Tamarei Plămădeală, ministrul Educaţiei, Leonid Bujor a declarat că programa şcolară prea încărcată va fi schimbată radical. Elevii studiază circa 20 de discipline, ceea ce conduce la lipsirea lor de copilărie şi chiar la îmbolnăvirea acestora. În acest sens, unele obiecte de studii vor fi lichidate, altele urmează a fi comasate.