19% dintre respondenţii unui sondaj de opinie susţin că au un comportament foarte activ în această campanie electorală, ajutând partidele cu diverse sarcini, organizând întâlniri sau lipind afişe, implicându-se în tot felul de activităţi ce ţin de perioada de campanie. Iar unul din 10 respondenţi chiar declară că a primit bani, cadouri sau alimente din partea vreunui partid politic.
Sondajul a fost realizat de către Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS, la comanda Agenţiei de presă IPN. Directorul IMAS, Doru Petruţi, a declarat joi, 13 noiembrie, într-o conferinţă de presă, că partidele implică în campania electorală preponderent tinerii. Este o tehnologie electorală care s-a dovedit eficientă. În special, este vorba despre persoane active din punct de vedere ocupaţional, care au studii superioare şi mai ales cei care locuiesc în oraşe mari, în municipii.
Respondenţilor li s-a propus să identifice care dintre formaţiunile politice se pot descurca cu anumite sarcini. PLDM este cel mai bine poziţionat atunci când este vorba de apropierea Republicii Moldova de Uniunea Europeană. Formaţiunea conduce detaşat, cu 32% de respondenţi care consideră că liberal-democraţii pot să facă faţă acestei sarcini. PLDM se poziţionează cel mai bine şi pe dimensiunea învăţământ. 23,3 % din repondenţi cred că partidul va reuşi să îmbunătăţească sistemul educaţional. Ca urmare a campaniilor desfăşurate, PDM este primul pe dimensiunea susţinerii familiilor şi a femeilor. Mai mult de 20% dintre respondenţi investesc democraţii cu încredere la acest capitol.
Sondajul „Perspectiva votanţilor activi din Republica Moldova în pragul alegerilor parlamentare II” a fost realizat în perioada 1 – 10 noiembrie 2014. Marja de eroare este de plus-minus 3,1%.