Primarul general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, vrea să readucă circulaţia microbuzelor pe străzile principale din centrul capitalei, inclusiv pe bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, la moment fiind în căutarea soluţiei juridice pentru aplicarea acestei idei în practică. Primarul a declarat presei luni, 1 octombrie, că actualmente nu se justifică circulaţia transportului public pe mai multe străzi din centrul capitalei, în condiţiile în care itinerarul este acelaşi. Mai mult, pe străzile secundare nu este asigurat sută la sută iluminatul public, iar pentru a evita diferite probleme ce pot să apară, transportul public trebuie să circule pe străzile principale, spune Chirtoacă. Potrivit edilului capitalei, readucerea circulaţiei microbuzelor pe străzile principale face parte din şirul de acţiuni de contracarare a efectelor abuzurilor comise în capitală, promise în campania electorală. Totodată, Chirtoacă a menţionat că atunci când a fost luată decizia de a redirecţiona microbuzele pe străzile secundare, acest fapt a fost interpretat de toată lumea, inclusiv de administraţia publică locală, drept un abuz. Şeful Poliţiei Rutiere municipale, Ion Vozian, a declarat în cadrul şedinţei operative de la Primărie, că este categoric împotriva circulaţiei microbuzelor pe bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt. Potrivit lui, strada şi aşa este aglomerată, iar în anii trecuţi prezenţa microbuzelor cauza un număr mare de accidente de circulaţie în condiţiile când staţionarea unităţilor de transport avea loc haotic. În replică, Dorin Chirtoacă a menţionat că dacă Poliţia Rutieră va ajunge să soluţioneze, aşa cum cere de mai mult timp, problema staţionării maşinilor pe partea carosabilă, atunci ar fi asigurată fără probleme circulaţia transportului public pe prima bandă a străzilor. Şeful Direcţiei Generale Transport şi Căi de Comunicaţii, Veaceslav Ţărnă, la fel, nu a susţinut intenţia primarului, menţionând că prin scoaterea microbuzelor de pe străzile principale s-a soluţionat problema supraîncărcării străzilor cu unităţi de transport. De asemenea, el a menţionat că populaţia s-a obişnuit cu această stare de lucruri şi că, în genera,l nu au fost înregistrate prea multe adresări oficiale de nemulţumire din partea cetăţenilor. Potrivit lui, mai mult au fost nemulţumiţi transportatorii privaţi, în legătură cu reducerea încasărilor.