Primăria capitalei va interzice publicitatea stradală a băuturilor alcoolice
Peste 20 de panouri care fac publicitate băuturilor spirtoase vor fi demontate în următoarele câteva zile. Şeful interimar al Direcţiei Generale Arhitectură şi Urbanism (DGAU), Nicon Zaporojan spune că funcţionarii care au autorizat montarea acestora vor fi sancţionaţi.
Decizia a fost luată ca urmare a indicaţiilor primarului interimar al capitalei, Vasile Ursu. Acesta a solicitat, luni, 7 august, în şedinţa operativă de la Primărie, ca panourile care fac publicitate la votcă să dispară de pe străzile capitalei. Potrivit primarului interimar, amplasarea acestora este „o prostie”. „Municipalitatea trebuie să autorizeze doar publicitatea care informează cetăţeanul şi-l îndeamnă la un mod sănătos de viaţă”, a declarat Vasile Ursu. Primarul interimar a mai solicitat Direcţiei Comerţ „să facă regulă” în unităţile care comercializează băuturi spirtoase, ca sticlele cu votcă să nu fie instalate chiar pe poliţele din faţă. Potrivit lui Ursu, „cine are nevoie de votcă, o găseşte şi fără publicitate”.
Potrivit oficialilor de la Primărie, majoritatea panourilor cu publicitate a votcii conţin slogane agresive, şi uneori de-a dreptul imorale, propagând consumul excesiv de alcool – „Una (o sticlă – n.n.) nu-i de-ajuns!”, „Ai tot dreptul!” etc.
Potrivit datelor DGAU, pe străzile din capitală sunt instalate circa 3600 de panouri de publicitate. Potrivit lui Nicon Zaporojan, 1 la sută dintre acestea sunt neautorizate, deoarece, deocamdată, „publicitatea în oraş nu este dirijată serios de către Primărie”.
În timpul apropiat, Primăria Chişinău va crea o comisie specială care va analiza situaţia privind publicitatea în oraş.