Începând cu acest an, prestatorii publici şi privaţi de servicii sociale sunt acreditaţi de către Consiliul Naţional de Acreditare a Prestatorilor de Servicii Sociale. Acreditarea se face în baza unui proces de evaluare a corespunderii serviciilor prestate standardelor minime din domeniu.
Şefa Direcţiei protecţia familiei şi drepturilor copilului din cadrul Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, Viorica Dumbrăveanu, a declarat, în cadrul unui interviu pentru IPN, că în momentul în care nu sunt prestate servicii sociale de calitate, acreditarea este retrasă. Pentru că procedura durează în timp, în cazul în care un prestator de servicii nu şi-a obligat responsabilităţile, nu se mai merge pe retragerea acreditării, ci pe rezilierea imediată a contractului.
Viorica Dumbrăveanu a specificat că ministerul are mai multe aşteptări în ceea ce priveşte prestarea serviciilor sociale de către organizaţiile obşteşti. „Aşteptările se referă la o acoperire mai mare a populaţiei cu servicii sociale şi ca aceste servicii să fie cu adevărat de calitate”, a mai menţionat şefa de direcţie.
Întrebată cum ar trebui să arate un serviciu social model, Viorica Dumbrăveanu a răspuns că acesta este acel serviciu care satisface necesităţile beneficiarilor, are resurse umane care sunt nu doar calificate, dar şi trăiesc prin prisma beneficiarilor. „Avem lucrători foarte buni, dar trebuie să ne axăm mai mult şi pe aspectul beneficiarului. Aceasta înseamnă că prestatorii de servicii sociale din Moldova vor trebuie să pună accentul pe satisfacţia şi implicarea beneficiarilor în prestarea serviciilor. Astfel, ne dorim să creăm servicii axate pe beneficiar, flexibile”, a subliniat Viorica Dumbrăveanu.
Şefa Direcţiei protecţia familiei şi drepturilor copilului a mai spus că majoritatea standardelor care sunt revizuite şi implementate în acest moment, pun accent pe participarea şi opinia beneficiarilor în în procesul de acordare a serviciului.