Preşedintele ANAT: Este inacceptabil ca pe ruta unui charter Iaşi-Antalya biletul să coste 130 de euro, iar la noi să fie 250 de euro
Liberalizarea pieţei aviatice din Republica Moldova este împiedicată întrucât autorităţile optează pentru dezvoltarea unei singure companii aeriene, şi anume Air Moldova. În momentul în care alte companii primesc autorizaţii pentru deschiderea rutelor charter, acestea sunt nevoite să coopereze cu Air Moldova, unde preţurile sunt stabilite de către stat, a declarat pentru Info-Prim Neo Sebastian Botnari, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din Moldova.
„Problema constă în susţinerea unei singure companii aeriene, care dictează preţurile în Moldova. Este inacceptabil ca pe ruta unui charter Iaşi-Antalya biletul să coste 130 de euro, iar la noi în Chişinău să fie de 250 de euro”, a subliniat Sebastian Botnari.
Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism a mai spus că Air Moldova a promovat recent un alt charter, spre Grecia, iar preţul unui bilet este de 280 de euro, deşi autorităţile elene au eliminat toate taxele de aeroport din ţară.
Problemele operatorilor şi agenţiilor de turism au fost discutate la o şedinţă convocată de vicepremierul Valeriu Lazăr.